19. دى 1399 - 7:58   |   کد مطلب: 6686
معاون شورای فرهنگی زنان کشور از پشیمانی درصد بالایی از زوجین بعد از طلاق توافقی خبر داد و گفت: متأسفانه روال دادگاه‌ها برای صدور حکم طلاق توافقی بسیار راحت است و این بزرگترین مانع پیشگیری از این نوع طلاق است.
پشیمانی درصد بالایی از زوجین بعد از طلاق توافقی؛ روال قضایی را سخت‌تر کنید

به گزارش شبنم ها، فرشته روح‌افزا  ، با بیان اینکه در طلاق توافقی چون خیلی آسان شکل گرفته است زوجین فکر می‌کنند که به همین راحتی هم می‌توانند به زندگی برگردند اما این تصور غلط است و برگشت به زندگی بسیار سخت می‌شود، اظهار داشت: طلاق توافقی یک‌باره مثل شوک عصبی صورت گرفته است و زوجین تا بخواهند به خودشان بیایند که چه‌کاری انجام دادند 2 سال طول می‌کشد.

وی اضافه کرد: برگشت‌پذیری این نوع طلاق خیلی کم و سخت است و چون از طرفی توافق هم کردند مانع قانونی و شرعی هم سر راهشان گذاشته نمی‌شود لذا برگشت سخت‌تر است.

معاون شورای فرهنگی زنان کشور ادامه داد: در همه این موارد، میزان صدمات اگر همراه با فرزند باشد ابعاد زشت این اقدام را افزایش می‌دهد و اگر ضرب در خانواده افراد شود بسیار بیشتر می‌شود، مثلاً اگر در خانواده‌ای فردی طلاق می‌گیرد و بعد از وی کسی در آن خانواده می‌خواهد ازدواج کند، به مشکل می‌‌خورد چرا که می‌گویند در این خانواده طلاق رایج است؛ یعنی قربانی‌های دیگری هم می‌گیرد.

روح‌افزا با بیان اینکه بیشتر افرادی که طلاق توافقی را انجام دادند پشیمان هستند، خاطرنشان کرد: این افراد بعد از انجام طلاق، ادعا می‌کنند که با آنکه تمایل دارند اما دیگر نمی‌شود برگردند چون باید خودشان را کوچک کنند؛ در یک لحظه عصبانی می‌شوند و دست به کاری می‌زنند ولی بعد پشیمان می‌شوند، چرا که کسی به آنها نگفته است که این کار اشتباه است.

وی اضافه کرد: متأسفانه روال دادگاه آن‌قدر راحت است که به زوجه می‌گویند: « برو یک آزمایش بده و بیا» و بعد داوری امضا کند و در نهایت قاضی امضا می‌کند، برای داوری هم یک پیرمرد خواب‌آلود را آنجا قرار دادند که 10هزار تومان می‌گیرد و امضا می‌کند؛ این فاجعه است.

معاون شورای فرهنگی زنان کشور با بیان اینکه باید مشکلات قانونی برداشته و طلاق توافقی سخت‌تر شود، گفت: از طرف دیگر زوجین باید بدانند که این تصمیم، تصمیمی است که به‌زودی آنها را پشیمان می‌کند، لذا باید به ابعاد تصمیمی که می‌گیرند فکر کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاه شما

آخرین اخبار