15. مرداد 1394 - 8:21   |   کد مطلب: 6817
امام جمعه موقت تهران گفت: بصیرت محور می خواهد، محور بصیرت حجت شرعی است که امروزه محور بصیرت مقام معظم رهبری می باشد ، تحلیل درست رکن بصیرت ، فهمیدن و عمل به هنگام انسان و خستگی ناپذیری از عناصر اصلی بصیرت هستند. …
محور امروز بصیرت مقام معظم رهبری است/پاسداری ویژه از فرهنگ حجاب باید توسط خواهران بسیجی مد نظر قرار گیرد

به گزارش شبنم ها به نقل از  زنان کویر ،  آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج خواهران و یادواره شهدای زن استان کرمان گفت: بانوان جامعه ما باید به خودشان ببالند که اولین شهید تاریخ اسلام سمیه مادر عمار یاسر یک زن بوده است .

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان افزود : زنان امروز جامعه باید رهرو راه شهیدان باشند زیرا نسب معنویشان به بانوان شهیده اسلام از جمله مریم فرهانیان برمی گردد  .

پاسداری ویژه از فرهنگ حجاب باید توسط خواهران بسیجی مد نظر قرار گیرد

وی ادامه داد: خواهران بسیجی باید سه نکته مهم را مد نظر قرار دهند که یکی از آن ها پاسداری ویژه از فرهنگ حجاب است و باید بدانند که معنای عفاف گسترده تر از معنای حجاب است.

با بیان اینکه عفاف معنای گسترده تری دارد خاطر نشان کرد: عفاف به معنای پاک دامنی، پاک لقمگی، پاک چشمی ، پاک رفتاری و پاک پوششی است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر پاک پوششی بین افراد جامعه عنوان کرد : پاک پوششی تنها مختص بانوان جامعه نیست بلکه مردان نیز باید عفت لباس داشته باشند موضوعی که در گویش عمومی مردم به حجاب تعبیر می شود .

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان اظهار داشت : روح حجاب یک کلمه بیش نیست و این است که بانوان مسلمان ما باید طوری در جامعه حاضر شوند که هیچ گونه جاذبه ای برای نامحرم نداشته باشند و هر پوششی که این هدف را تامین کند حجاب است .

وی تشریح کرد : حجاب فاخر دینی و سنتی در نزد مسلمانان حجاب چادر است و آن هم چادر مشکی است، اصل حجاب در مکتب ما از ضروریات دین می باشد که بیش از ده آیه قرآن پشتوانه این حکم الهی است و سیره اولین بانوی برگزیده جهان هستی حضرت فاطمه الزهرا (س) است .

امام جمعه ی موقت تهران به نحوه ی پوشش حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: آن هنگام که حضرت زهرا (س) قصد خواندن خطبه داشتند طبق روایات روسری شان را محکم بستند، چادر سر کردند تا جائی که چادر حضرت زهرا(س) بر زمین کشیده می شد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا چون حلقه ی نگینی در بین زنان اقوام، مهاجر و انصار بودند و در زمان ایراد خطبه پارچه ی سفیدی را در برابر شان آویختند.

نماینده ی مردم کرمان در مجلس خبرگان ادامه داد: پاسداری از حجاب فاخر نقش خواهران بسیجی است و در این عرصه باید با امر به معروف و نهی از منکر و با زبانی نرم و استدلال سایر بانوان را به وادی حجاب دعوت کنند.

خانواده قرآنی باید محور آرامش، محبت و رازداری باشند

آیت الله خاتمی با بیان این که خواهران بسیجی خود باید پاسدار خانواده قرآنی باشند و با عملشان خانواده قرآنی را تشویق کنند ، خاطر نشان کرد : رسانه های بیگانه ، شبکه های خائن و ضد دین همواره هدفشان فروپاشی خانواده قرآنی در جامعه ایرانی است و کارشناسان خائنشان با حرف هایشان این بنای عظیم را متزلزل می کنند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان ادامه داد : خانواده های قرآنی باید کانون خصوصیاتی همچون آرامش ، محبت ، رازداری و پوشش عیب ها و خانواده دینی باشند .

وی گفت : حاکمیت احترام ، درک مشکلات ، سپاس ، تحمل و گذشت و همکاری متقابل بین زن و شوهر از اصول یک خانوده دارای آرامش است.

محور  امروز بصیرت مقام معظم رهبری است

آیت الله خاتمی با بیان این که زنان بسیجی باید علم دار بصیرت در خانواده خود باشند اذعان کرد : زنان بسیجی سردمداران مبارزه با تهاجم نرم فرهنگی دشمن هستند و با بصیرت خانم هاست که خانواده بابصیرت می شود .

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان عناصر اصلی بصیرت را این گونه بیان کرد : بصیرت محور می خواهد، محور  بصیرت حجت شرعی است که امروزه محور بصیرت مقام معظم رهبری می باشد ، تحلیل درست رکن بصیرت ، فهمیدن و عمل به هنگام انسان و خستگی ناپذیری از عناصر اصلی بصیرت هستند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار