20. دى 1399 - 7:52   |   کد مطلب: 6949
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در امور بانوان با اشاره به اینکه زنان پایبنده به خانواده، ارزش وجود خود را می دانند، افزود: انتظارات غیرمعمول زوج از هم، دلیل اصلی اختلافات زناشویی است.
انتظارات غیرمعمول زوج از هم، دلیل اصلی اختلافات زناشویی/ زنان پایبند به خانواده ارزش وجودی خود را می دانند

به گزارش شبنم ها به نقل از طنین یاس، ‌فرزانه نیکوبرش، مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در امور بانوان با اشاره به اهمیت همدلی و همزبانی زن و شوهر در استحکام بینان خانواده، گفت: زنان نقش مهمی در همدلی و هم‌زبانی بین اعضای خانواده ایفا می‌کند و ارزش‌های دینی و اسلامی بر این نکته تاکیدات فراوانی دارد.

وی ادامه با تأکید بر اینکه، قبول و اذعان ارزش وجودی یک زن توسط هر نظام و عقیده‌ای، اظهار داشت: جوامع برای نقش تاثیرگذار واقعی زنان در خانه و جامعه احترام زیادی قائل است و اگر زنان خدای نکرده ارزش واقعی خود را ندانند و نسبت به خانواده خود پایبند نباشند و در این حالت نقش آنان در خانواده کم رنگ خواهد شد .

نیکوبرش با بیان اینکه اسلام الگوهای عملی همانند فاطمه زهرا(س) و حضرت رسول(ص) را به عنوان الگوی عملی رفتار پدر با دختر برای ما قرار داده است، گفت: در روایات می‌خوانیم که فاطمه زهرا(س) توسط پدر گرامی‌شان چگونه و به چه اندازه مورد کرامت قرار می‌گرفته است .

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی با استناد به روایات، الگوی رفتاری همانند بوسه زدن پیامبر(ص) به دست حضرت زهرا (س) و نقش ام ابیها –یی حضرت زهرا(س) برای پدربزرگوارشان را از جمله موضوعات مهم و قابل تامل در رابطه پدر و دختر در مکتب اسلامی دانست.

وی در ادامه با استناد به روایاتی از سبک زندگی و نوع نگاه امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به یکدیگر در نقش همسر، گفت: از نظر حضرت زهرا(س)؛ حضرت علی (ع) همدلی و هم‌زبانی خوب بودند و این موضوع بیانگر نقش مهم همدلی در خانواده است که مفهوم آرامش بخشی در همین موضوع خلاصه می‌شود .

وی افزود: امام زمان (عج) زمانی که از فاطمه زهرا (س) سخن می‌گویند بیان می‌دارند که حضرت فاطمه (س) الگوی من است و می‌فرمایند که ایشان  الگوی رفتاری برای تمام نسل‌ها از نظر رفتاری، اخلاقی، تربیت فرزند و ...هستند.

مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن  ارزش و کرامت خود  را پیدا کرده بودند  و همین امر موجب موفقیت ایشان در تمام عرصه ها شده است.

نیکوبرش  اغلب مشکلات امروز جوانان در ازدواج را انتظارات غیرمعمولی آنان از یکدیگر دانست و تأکید کرد: چنانچه الگوی عملی برای خانواده‌ها حضرت علی و فاطمه زهرا (س) باشد، زوج‌ها می‌بایست همدلی و هم‌زبانی را در سرلوحه امور خود قرار دهند و چنانچه به این موضوع تعمق کنند، می توانند تا حد خوبی به این الگوی عملی الهی دست یابند.

وی در ادامه از مؤلف‌های این سبک به مهریه‌های معقولانه اشاره کرد و گفت: مهریه بالا هیچ گاه به کرامت زن اضافه نمی‌کند و تنها ارزش زن به مهر و عطوفت و نجابت آن محسوب می‌شود.

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی، قناعت را از دیگر مبانی الگوی زندگی اسلامی دانست که  موجب آرامش و موفقیت در زندگی امروز می شود و خاطر نشان کرد: چنانچه الگوهای اسلامی به زبان روز انتقال داده شود، می‌توانیم بهره بیشتری از آن در طی زندگی خود داشته باشیم .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار