14. آبان 1398 - 14:23   |   کد مطلب: 7008
یک استاد دانشگاه گفت: نتخاب‌های احساسی و یا انتخاب هایی که امروزه در شبکه‌های مجازی باب شده است و از شکل دوستی نهایتا به ازدواج ختم می‌شود همه و همه از جمله موارد اختلاف‌زا در بعد از ازدواج محسوب می‌شود .
 انتخاب اشتباه بزرگترین عامل طلاق است/ چشم‌بند عشق کاذب بر انتخاب‌ درست

به گزارش شبنم ها به نقل از طنین یاس، حجت الاسلام حامد براتی استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده، د در خصوص افزیش آمار طلاق گفت: انتخاب اشتباه بزرگترین عامل در این معضل اجتماعی محسوب می شود .

وی علت اصلی طلاق را تغییر سبک زندگی در بین جوانان دانست و گفت: تغییر سبک زندگی از مدل سنتی آن به مدرنیته، انتظارات  متعددی را در بین جوانان ایجاد می‌کند که خود عامل اختلاف می‌شود.

 این کارشناس مسائل خانواده گفت: از بین رفتن تابوی طلاق در بین خانواده‌ها و شکستن حرمت خانواده یکی دیگر از مهمترین عوامل در طلاق محسوب می‌شود چرا که در این نوع سبک زندگی خواسته‌های فرد بیشتر از خواسته‌های کلی خانواده مطرح می‌شود و نقش ایثار و از خود گذشتگی تا حد زیادی رنگ باخته است .

حجت الاسلام براتی اظهار کرد: تغییر سبک زندگی در مخارج، مصرف گرایی، چشم و هم چشمی ، مدرک گرایی و ..از جمله مواردی است که سبب اختلاف در خانواده‌ها می‌‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: انتخاب‌های احساسی و یا انتخاب هایی که امروزه در شبکه‌های مجازی باب شده است و از شکل دوستی نهایتا به ازدواج ختم می‌شود همه و همه از جمله موارد اختلاف‌زا در بعد از ازدواج محسوب می‌شود .

وی ادامه داد: دید احساسی چشم جوان را در برابر اشکالات طرف مقابل می‌بندد و جوان در پی‌ توجیه این موارد است و بعد از ازدواج به حسابگری رو آورده و مشاهده می‌کند که همسر انتخاب شده ملاک‌هایی را که جوان مد نظر داشته را ندارد .

حجت الاسلام براتی ادامه داد: چنانچه جوان به هم کفو بودن و تطابق فرهنگی، تحصیلی، خانوادگی و .. توجه نداشته باشد بعد از ازدواج می‌بایست تاوان این عدم توجه را پرداخت کند .

این استاد حوزه و دانشگاه  گفت: امروزه با انتظارات زیادی که در ازدواج مطرح می‌شود ، این امر الهی بسیار سخت بر جوانان نمایان می شود در حالی که با دقت و آینده نگری می توان ازدواج سالم و ساده ای در بین باشد .

این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: دختر و پسر هر دو در امر ازدواج می بایست مراعات حال یکدیگر را داشته  باشند تا با رعایت حقوق یکدیگر بتوانند زندگی خوبی را داشته باشند .

حجت الاسلام براتی خاطر نشان کرد: اشتغال زن در خارج از منزل ممکن است از برخی از هزینه های زندگی بکاهد اما اگر این امر با منت و یا دلخوری انجام گیرد نتیجه ای عکس خواهد داشت .

این استاد دانشگاه افزود : مرد نیز در زندگی می‌بایست تمام توان خود را برای آسایش همسر و فرزندان خود فراهم کند و با احترام گذاشتن به نقش مادر و پدر در زندگی از برکات یک زندگی سالم بهره‌مند شوند .

این مشاور خانواده در پایان خاطرنشان کرد: شکسته شدن جایگاه پدر و یا مادر در پس هر گونه اختلاف، جایگاه آنها را در زندگی مشترک بین خود و فرزندان‌شان متزلزل می‌کند که هر کدام به نوبه خود ضربه بر بنیان خانواده وارد کرده و مشکلات فراوانی را سبب می شود.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار