15. آبان 1398 - 5:47   |   کد مطلب: 7018
زنان شیرده نیاز به انرژی بیشتر نسبت به افراد عادی دارند، بنابراین باید میان وعده‌های مناسبی مصرف کنند.
 مواد غذایی مفید برای مادران شیرده

به گزارش شبنم ها به نقل از شفا آنلاین، زنانی که فرزندان شیرخوار دارند می بایستی بیشتر و بهتر تغذیه شوند زیرا همه انرژی آنها برای تولید شیر مصرف می شود، بسیاری از کارشناسان می‌گویند؛ بدن زنان شیرده روزانه مقدار 500 کالری بیشتر احتیاج دارند تا آنها انرژی بیشتری داشته باشند.

از آنجایی که مادران امروزی زندگی پرمشغله‌ای دارند، گاهی اوقات فراموش می‌کنند به تغذیه خود برسند، در اینجا هفت مورد از میان وعده‌های سالمی که تهیه آن ساده بوده و افزایش انرژی را به همراه دارد، بیان شده است.

1. میوه و سبزیجات
زمانی که مادران احساس گرسنگی می‌کنند اما نمی‌خواهند غذا بخورند تا دچار اضافه وزن نشوند، میوه‌ها و سبزیجات میان وعده های مناسبی هستند.

2. مغزها
گردو، بادام و انواع آجیل یک منبع شگفت انگیز از پروتئین‌ها و چربی‌های سالم است، هر زمانی که شما احساس گرسنگی می‌کنید، مقداری آجیل مصرف کنید و لذت ببرید و توصیه می‌شود که مصرف آن به صورت خام باشد.

3. ماست
ماست کم چرب غنی از کلسیم و پروتئین بوده و به رشد باکتری‌های سالم در بدن کمک می‌کند.

4. پنیر
اگر مادران شیرده احساس گرسنگی می‌کنند، بهتر است یک تکه پنیر با نان بخورند؛ پنیر حاوی کلسیم، پروتئین و ویتامین C است.

5. تخم مرغ
تخم مرغ کاملا آب پز شده نیز بسیار شگفت انگیز است، درست کردن آن بسیار ساده و غنی از پروتئین و چربی امگا 3، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

6. بلغور جو
بلغور جو نیز برای مادران شیرده بسیار خوب است. این ماده غنی از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است و کمک به تنظیم میزان قند خون می‌کند، برخی کارشناسان تصور می‌کنند بلغور جو کمک به تولید شیر باکیفیت‌تر نیز می کند.

7. روغن نارگیل
اگرچه روغن نارگیل یک میان وعده به حساب نمی‌آید؛ اما می‌توان در درست کردن غذا از آن استفاده کرد، روغن نارگیل غنی از چربی‌های سالم و خواص ضد باکتریایی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار