1. شهريور 1394 - 9:00   |   کد مطلب: 7083
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند اعلام کرد؛
کاهش 2.8 درصدی ولادت در نهاوند
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند گفت: در چهار ماهه نخست امسال هزار و ۱۱۱ واقعه ولادت در نهاوند به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 2.8 درصدی را شاهد هستیم.
کاهش 2.8 درصدی ولادت در نهاوند

به گزارش شبنم ها به نقل از ایسنا "بابک بختیاری" با بیان اینکه از این تعداد ۵۵۱ مورد ولادت پسر و ۵۶۰ مورد ولادت دختر بوده است، افزود: از این میزان ولادت ثبت شده در شهرستان نهاوند ۵۴۲ مورد مربوط به شهر و ۵۶۹ واقعه مربوط به روستاهاست.

وی اظهار کرد: در چهار ماهه  نخست امسال ۳۳۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان آمار ثبت‌شده، ۲۰۳ واقعه فوت مرد و ۱۲۷ واقعه فوت زن بوده و ۱۷۵ واقعه فوت شهری و ۱۵۵ واقعه فوت روستایی در نهاوند به ثبت رسیده است.

بختیاری در ادامه شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در شهرستان نهاوند را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و یادآور شد: در چهار ماهه نخست امسال بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در شهرستان بوده که ۱۳۴ واقعه به ثبت رسیده و تومورها و سرطان‌ها در جایگاه بعدی قرار دارند.

به گفته رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند، از لحاظ گروه سنی بیشترین آمار مرگ‌ومیر مربوط به افراد ۷۵ سال به بالا بوده است.

وی در ادامه به بحث ازدواج در شهرستان نهاوند اشاره و بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۷۱۹ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۳۳ واقعه ازدواج شهری و ۳۸۶ واقعه ازدواج مربوط به روستاها بوده که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ازدواج در نهاوند بوده‌ایم.                                                

وی عنوان کرد: میانگین سن ازدواج ثبت‌شده در شهرستان نهاوند بین مردها ۲۸ سال و  بین خانم‌ها ۲۳ سال بوده و  بیشترین ازدواج در بین مردها در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و در بین خانم‌ها در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال صورت گرفته است.

بختیاری در بحث میزان طلاق در شهرستان در چهار ماهه نخست امسال نیز گفت: ۱۲۸ واقعه طلاق در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده که از این تعداد ۹۳ واقعه شهری و ۳۵ واقعه روستایی بوده است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند از بهمن‌ماه سال ۹۲ تا اوایل مهر ۹۳ دفترخانه ثبت طلاق نداشته و در اوایل مهرماه صاحب دفترخانه شده است نمی‌توان آمار طلاق را در سال ۹۳ و ۹۴ مقایسه کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار