9. آذر 1398 - 5:24   |   کد مطلب: 7137
اگر از آن گروه والدینی باشید که یک جمله را بارها برای فرزندتان تکرار می کنند و در آن واحد خواسته‌های متفاوتی از او دارند هرگز نمی‌توانید فرزندان حرف شنوایی داشته باشید زیرا فرزندتان به این نتیجه می رسد که خود شما هم دقیقا نمی دانید دنبال چه چیز هستید.
راهکارهای مؤثر برای بچه‌های حرف گوش نکن

به گزارش شبنم ها به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، فرزندتان از شما حرف شنوی ندارد و این موضوع کلافه‌تان کرده است؟ جای نگرانی نیست، چون شما مادر جوان با تصحیح رفتارتان می‌توانید توجه فرزندتان را به سوی خود جلب کنید. در ذیل راهکارهای مؤثر در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد:

تماس چشمی داشته باشید: وقتی از فرزندانتان چیزی می‌خواهید یا صدایش می‌کنید اگر حواسش به شما نیست ابتدا از او بخواهید به چشم‌هایتان نگاه کند. برای مثال به او بگویید: عزیزم لطفاً به چشم‌های من نگاه کن، وقتی توانستید تماس چشمی با او برقرار کنید، بهتر می‌توانید حرفتان را به گوش او برسانید اما مراقب باشید این نوع تماس چشمی به منظور کنترل او نباشد چون کودک شما با هوش‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و این نوع نگاه را درک خواهد کرد. با او تعامل به پردازید و دوستانه خواسته‌تان را بیان کنید. هم چنین هنگام خواستن چیزی از فرزندتان ابتدا نام او را صدا و محترمانه با او صحبت کنید، حتی یک کودک 2 ساله هم مفهوم لطفا ً را درک می‌ کند، بنابرا ین در جملاتتان نهایت احترام و ادب را لحاظ کنید.
کوتاه و مختصر حرف بزنید. اگر از آن گروه والدینی باشید که یک جمله را بارها برای فرزندتان تکرار می کنند و در آن واحد خواسته‌های متفاوتی از او دارند هرگز نمی‌توانید فرزندان حرف شنوایی داشته باشید زیرا فرزندتان به این نتیجه می رسد که خود شما هم دقیقا نمی دانید دنبال چه چیز هستید. مختصر و قاطع صحبت کنید تا کودک برای شنیدن حرف هایتان مشتاق باشد.

از جملات ساده استفاده کنید: گاهی اوقات کودک شما در سنی است که هنوز قادر به درک تمامی جملاتتان نیست، برای کودکان در این سنین باید از جملات ساده و یک بخشی استفاده کنید. از کودک بخواهید آنچه از او خواسته‌اید را برایتان تکرار کند . اگر او نتوانست این کار را انجام دهد بعنی به درستی متوجه حرف شما نشده است.
از جملات منفی استفاده نکنید: یکی از اشتباهات والدین این است که مدام از جملات منفی برای امر و نهی فرزندانشان استفاده می کنند. جملات مثبت را جایگزین جملات منفی کنید. برای مثال به جای اینکه از فرزندتان بخواهید داخل اتاق نرود از او بخواهید آرام تر راه برود یا به بازی دیگری بپردازد. تأثیر این نوع جملات روی فرزندتان بیشتر از جملات منفی و بازدارنده است.
نشان بدهید که چقدر جدی هستید: فرزندتان در حال تماشای تلویزیون است و شما در آشپزخانه در حال تدارک میزشام، با صدای بلند از او می‌خواهید تلویزیون را خاموش کند و برای صرف شام به دیگر اعضای خانواده ملحق می شود اما نتیجه ای دریافت نمی کنید. بهترین راهکار این است وارد اتاق فرزندتان شویدو چند دقیقهدر لذت تماشای فیلم با او شریک شوید. بعد از او بخواهید تلویزیون را خاموش کند. با این کارنشان داده اید چقدر در خواسته‌تان جدی هستید و با این کار باعث می شوید فرزندتان از شما حرف شنوی داشته باشد.

ناهید زندی پژوه

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار