11. شهريور 1394 - 15:01   |   کد مطلب: 7255
معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور :
مراسمات مذهبي سرمايه هاي اجتماعي كشور هستند
معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در همايش استاني ستاد ساماندهي شئون اسلامي همدان اظهار كرد: مراسمات مذهبي يكي از سرمايه هاي اجتماعي كشور هستند كه دهه محرم خاصه اين مراسم‌هاست.

به گزارش شبنم ها، حجت الاسلام و المسلمین حسين روحاني‌نژاد با اشاره به تشکیل پیمایشی مبنی بر سرمایه های اجتماعی و مذهبی ملت گفت:در این پیمایش بر داشته های این ملت توجه ویژه ای شده اما متاسفانه مشاهده می شود که که  به علت غفلت  هایی که صورت گرفته برخی از این سرمایه های مذهبی و اجتماعی دچار تغییرات آسیب هایی شده است كه بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

معاون امور فرهنگي و تبليغي سازمان تبليغات افزود: یکی از آن سرمایه ها،همین مناسبت های مذهبی،دهه محرم و تعلق آن به حضرت سید الشهدا (ع) است.

روحانی نژاد گفت:ما اگر نتوانیم به درستی از این سرمایه ها استفاده کنیم دشمن از آن بهره بر داری خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت های زمان انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس گفت:این افتخارات به برکت همین فرهنگ و باورها بود که جوانان ايراني حسين گويان به سمت جبهه هاي جنگ رفته و براي صيانت از آرمانهاي امام حسين (ع) به شهادت رسيدند.

روحانی نژاد ادامه داد: دشمن زمانی که اهمیت این فرهنگ و اثر بخشی  آن را مطالعه کر د به این نتیجه رسید که با اقدامات  نرم می تواند این سر مایه را از بین ببرد و اثر بخشی آن را بگیرد.

وي خاطرنشان كرد: در سالهای اخیر دشمن به شکل های مختلف ورود پیدا کرده تا به مراسمات و تجمعات مذهبی  و دینی ما ضربه بزندتا جایی که  گاهی برخی نیرو های مخلص  ناخواسته نیروی تبلیغ دشمن شدند.
حجت الاسلام روحاني نژاد در خصوص رسالت سازمان تبليغات اسلامي عنوان كرد: سالهاي بعد از جنگ هيئت هاي مذهبي بزرگي در كشور پا گرفته اند كه خطرهاي بسياري آنها را تهديد ميكند اما جهت حل مشكل در حوزه ، سازمان تبليغات در سال 86 توانست در شوراي انقلاب فرهنگي ستاد ساماندهي شئون فرهنگي را به تصويب رساند و در مسائل هيت هاي مذهبي ورود پيدا كرد.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور با اشاره به برخی از این آسیب ها گفت: برخی از این مراسم ها هچون قمه زنی و استفاده از تمثال ها و تصاویر  منسوخ و ... آسیب های فراوانی را به این تجمعات باشکوه وارد می کند.

وی افزود:ذکر اکاذیب و ثبت مطالب خلاف واقع و خواندن نوحه ها با آهنگ و موسیقی ای مبتذل با عث مخدوش شدن این برنامه ها است لذا وظیفه اداره کنندگان و هیئت های مذهبی است که به این موارد دقت کنند.
وی افزود:دشمن در صدد است نقش ولایت فقیه را در جامعه کمرنگ جلوه دهد تا بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

روحانی نژاد تصریح کرد:دشمنی دشمنان با ولایت فقیه به این دلیل است که ویلات فقیه از تمام جوانب اسلام صیانت می کند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: خدشه دار کرده چهره ولايت فقيه در كشور ممكن نيست زيرا کشوري كه جوانان در ابراز علاقه به نظام دارند در دوره‌هاي مختلف حاكي از حمايت همه جانبه از ولايت فقيه بوده است.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در رابطه با آیین های مذهبی خاصی که در برخی از مناطق کشور انجام می شود گفت:این مراسم ها نباید به تمام مناطق تعمیم داه شود چراکه گاهی اوقات نه تنها آثار مثبتی ندارد بلکه تبعات منفی نیز به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام روحاني نژاد تأكيد كرد: برخي از این مراسمات مذهبي سابقه چند صد ساله در كشور داشته و مختص منطقه خاصي است كه بايد در همدان منطقه حفظ شود.
وي در پايان از حضور بيش از 700هزار معتكف در سال گذشته خبر داد و گفت: امروز شاهد خشم استكبار در براير گسترش مراسمات اهل بيت در جهان هستيم كه اين امر حاكي از آن است كه به اندازه تمام دنيا در انجام مراسم عاشورا شريك وجود دارد.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار