22. اسفند 1398 - 10:32   |   کد مطلب: 7388
بانوی طلبه خطاط گلستانی گفت: خطاطی را از کودکی با توجه به علاقه ای که داشتم آموختم.
بانوی طلبه خطاط گلستانی گفت: خطاطی را از کودکی با توجه به علاقه ای که داشتم آموختم.

به گزارش شبنم ها به نقل از  طوبی گلستان؛ فاطمه طاهری مدرس خطاطی و عضو انجمن خوشنویسان گرگان در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار ما اظهار کرد:  از سال 1381 به طور رسمی  شروع به خطاطی کردم انگیزه من در خطاطی بخاطر آرامشی که هنگام نوشتن به من دست میداد بود و مخصوصا اینکه وقتی مطالب زیبای بزرگان دینی ، احادیث و اشعار شاعران بزرگ و را به خطاطی میکنم بسیار خوشحال میشوم.

 

طوبی گلستان: بیشتر در چه موضوعاتی دوست دارید کار خطاطی انجام دهید؟

فاطمه طاهری: نوشتن آیات قرآن به من آرامش خاصی میدهد زیرا هنگام نوشتن باید با وضو باشیم و طبق روایت ما وضو مایه آرامش است علاوه براینکه خود آیات قرآن تأثیر و برکت خاصی به زندگی من میدهد.

طوبی گلستان: تا بحال در چه مسابقاتی شرکت کرده اید؟

فاطمه طاهری:هنر جوی فوق ممتاز ی هستم و در نمایشگاه بین المللی قرآن آثارم را به نمایش گذاشتم.

طوبی گلستان : خطاطی چه تأثیری در زندگی شما داشته؟

فاطمه طاهری:  با  توجه به حدیثی از امام علی (ع) که میفرمایند : خط زیبا و نیکو برای فقیر مال و برای توانگر جمال و برای بزرگان کمال است هر هنری میتواند در زندگی انسان تأثیر داشته باشد ولی بعضی هنرها مثل خطاطی چون هنرمند با قرآن و مطالب زیبا و آموزنده سرو کار دارد ونیازمند آرامش درکار است باعث میشود روحیه لطیف و مهربان و آرامی پیدا کند.

طوبی گلستان: بنظر شما علت بد خطی افراد چیست؟

فاطمه طاهری: از همان ابتدایی که دانش اموز قلم به دست میگیرد باید درست و اصولی باشد علت بیشتر بد خطیهای دانش آموزان همین درست به دست نگرفتن قلم است اگر درمدارس یک کارشناس خط حضور داشته باشد قطعا میتواند وضعیت خط در مدارس را تقویت کند تادیگر ما فرد بدخطی نداشته باشیم.

طوبی گلستان:اهمیت خطاطی به چه زمانی بر میگردد؟

فاطمه طاهری:بنظر من قلم وخط اینقدر اهمیت دارد که خداوند در قرآن به آن قسم خورده است و این بخاطر نوع اثر گزاری و ماندگاری مطالبی هست که نوشته میشود.

طوبی گلستان:توصیه شما به نسل امروز چیست؟

فاطمه طاهری: به نوجوانان و جوانان توصیه میکنم که به دنبال علاقه خود بروند و مخصوصا هنر خطاطی که هم کم هزینه و هم آرامش بخش و تأثیر گذار در زندگی شخصی و اجتماعی آنها است.

طوبی گلستان: به عنوان آخرین سوال زیباترین جمله ای که نوشتی؟

فاطمه طاهری : کابوس من شده غم دور ی کربلا.

تصاویر تکمیلی: 
بانوی طلبه خطاط گلستانی گفت: خطاطی را از کودکی با توجه به علاقه ای که داشتم آموختم.
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار