23. دى 1394 - 7:59   |   کد مطلب: 8806
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هفتمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی اردیبهشت‌ماه سال آینده در تهران برگزار می‌شود و تاکنون ۱۸۰۰ بانوی فعال قرآنی شناسایی‌ شده‌اند.

به گزارش شبنم ها به نقل از فارس، نشست شورای سیاست‌گذاری هفتمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی صبح امروز سه‌شنبه 21 دی‌ماه 1394 با حضور معصومه فرزانه مشاور امور بانوان رئیس سازمان اوقاف و رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان برگزار شد.

در این نشست فرزانه درخصوص اهداف برگزاری این برنامه‌ گفت: هدف از برگزاری این نشست، این است که از اندیشه‌ها و تفکرات نخبگان در هفتمین همایش بانوان قرآنی استفاده و با کمک آنان بانوان فعال قرآنی را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم و از همه عزیزانی که در طی شش سال گذشته با حضور فعال خود ما را در برگزاری هرچه بهتر آن یاری کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

دبیر همایش بانوان فعال قرآنی با اشاره به شناسایی تعداد زیادی از بانوان قرآنی کشور گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به بیش از هزار و 800 نفر از بانوان فعال قرآنی در سراسر کشور جمع‌آوری و بررسی شده است. شناسایی و معرفی زنان فعال قرآنی دستاورد بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی در بعد داخلی و بین‌المللی است و بر این اساس باید تلاش مضاعف کنیم تا زنان فعال و نخبه قرآنی را به عنوان الگوی برتر به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: با درایت و تدبیر مرکز امور قرآنی درصدد هستیم تا از پیشنهادها و ابتکارات جدید برای برگزاری هفتمین همایش بانوان فعال قرآنی در بخش بین‌الملل و داخلی استفاده کنیم.

دبیر همایش بانوان فعال قرآنی با اشاره به برگزاری دوره‌های قبل این همایش و دستاوردهای داخلی و بین‌المللی آن یادآورشد: مسلماً زنان فعال قرآنی که در بخش‌های مختلف جامعه فعالیت قرآنی دارند می‌توانند با نظرها و پیشنهادهای جدید خود در بخش سیاست‌گذاری به یاری ما بشتابند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص اهداف همایش گفت: توسعه و تقویت روحیه نوآوری بانوان در رشته‌های قرآنی و تجلیل از اندیشه‌ها و روش‌های برتر، شناخت ظرفیت‌های قرآنی موجود در جامعه بانوان قرآنی، زمینه‌سازی و پی‌گیری تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت‌های قرآنی خواهران از جمله محوری‌ترین اهداف برگزاری این همایش در دوره های گذشته است.

بنابر این گزارش در این نشست حاضران پیشنهادهایی در جهت هر چه بهتر برگزار شدن هفتمین دوره همایش تجلیل از بانوان قرآنی در سال آینده ارائه کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید‌مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اهتمام این مرکز به همایش بانوان گفت: این همایش یکی از برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که طی ۶ سال گذشته برگزار شده و از سال گذشته بخش بین‌الملل نیز به همایش بانوان قرآنی اضافه شده است تا آن اثر گذاری را که بدنبال آن هستیم قابل لمس‌تر باشد.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: ما باید با اقدامات و ابتکارهای جدید، همایش بانوان فعال قرآنی را بیش از گذشته اثرگزار کنیم و در این زمینه باید بانوانی که به عنوان نخبه قرآنی انتخاب می‌شوند، تکریمی درشان و جایگاه شان صورت بگیرد. همچنین باید با تعامل با نخبگان قرآنی سایر کشورها، هفتمین همایش بانوان فعال قرآنی به عنوان یک برند قرآنی ماندگار و گره گشا در رفع مشکلات جهان اسلام باشد.

وی از انتشار فراخوان برای دریافت طرح‌ها و پیشنهادهای قرآنی در برگزاری هفتمین همایش بانوان فعال قرآنی در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با نظرات سازنده اهالی قرآن همایش بانوان قرآنی در اردیبهشت‌ماه سال آینده به نحو احسن برگزار شود.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار