24. شهريور 1394 - 9:28   |   کد مطلب: 7426
رئیس ستادبرگزاری نمایشگاه بین المللی کارآفرینی بانوان بااشاره به افتتاح این نمایشگاه از ۲۴ شهریور، گفت:امروز بزرگترین مشکل ما بیکاری است ونمایشگاه امسال باهدف ایجادنهضت کارآفرینی واشتغال برپا شده است.
 برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی کارآفرینی بانوان

به گزارش شبنم ها  به نقل از  مهر، سهیلا جلودارزاده،رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی کارآفرینی بانوان گفت: دومین نمایشگاه بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار که از ۲۴ شهریورماه جاری گشایش می یابد، در واقع آغازی برای پایان انتقادها از دولت در حوزه زنان محسوب می شود.

وی افزود: امروز بزرگترین مشکل ما بیکاری است و نمایشگاه امسال با هدف ایجاد نهضت کارآفرینی و اشتغال برپا شده و فعالان زیادی در حوزه های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند.

مشاور معاونت توسعه مدیریت منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: یکی از برنامه های نمایشگاه امسال، پیش بینی یک گذرگاه کارآفرینی و اشتغال است که در بخشی از آن فضایی برای راهنمایی بانوانی که سرمایه چشمگیری ندارند، اما می خواهند کسب وکار جدیدی را آغاز کنند، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: غرفه های مشاوره و راهنمایی کسب وکار و غرفه های سازمان های مردم نهاد در این فضا برپا شده تا برای شکل گرفتن و تامین مالی این زنان تسهیلات لازم را فراهم کنند.

به گفته جلودارزاده، استقرار شرکت های تعاونی، صنایع کوچک و متوسط در این گذرگاه کارآفرینی به همراه متخصصان برای ارایه مشاوره های لازم درباره چگونگی راه اندازی یک بنگاه اقتصادی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در نمایشگاه است.

وی بهره گیری از ایده های نو و کسب و کارهای جدید را به عنوان سیاست امسال در نمایشگاه مطرح کرد و افزود: تعداد ۱۵ غرفه ویژه در این زمینه دایر شده است تا شرکت های دانش بنیان و موسسه هایی که به خرید و فروش ایده می پردازند، بتوانند ایده را به سرمایه تبدیل کنند.

جلودارزاده اضافه کرد: شرکت های یادشده می توانند براساس مهارت ها و توانایی های مالی و فنی هر کدام از بانوان مراجعه کننده، روش هایی برای راه اندازی یک کسب وکار جدید به آنها پیشنهاد دهند.

وی حضور ۱۸ صندوق حمایتی، متشکل از وزارتخانه های مختلف کشور در این نمایشگاه را یادآور شد و گفت: بانک های مختلفی از جمله بانک توسعه تعاون و صنعت و معدن برای حمایت از کمپین زنان کارآفرین در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

به گفته وی، زنان کارآفرین ایرانی در نمایشگاه امسال در قالب ۳۰ گروه کالایی فعالیت می کنند و شیوه های مدیریت کسب وکار خود را به نمایش می گذارند. این موضوع علاوه بر ایجاد هم افزایی بین بانوان می تواند زمینه خوبی برای همکاری زنان با دولت و بخش خصوصی در زمینه های مختلف باشد.

رییس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی کارآفرینی بانوان، تمام صنعتگران، هنرمندان، رسانه ها و مردم را دعوت کرد در این نمایشگاه حاضر شوند و از زنان علاقه مند نیز خواست چنانچه فکر می کنند نیاز به ایده های جدید در حوزه اشتغال دارند از نمایشگاه بازدید کنند.

وی مشکل اصلی نمایشگاه پیشین نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار را نبود تبلیغات کافی ذکر کرد و گفت: رسانه ها به حوزه زنان توجه نمی کنند، درحالی که مشارکت زنان و اشتغال پایدار آنان یک موضوع ملی است.

جلودارزاده تاکید کرد: این نمایشگاه با رویکرد کارآفرینی و اشتغال زایی برپا می شود تا دانش عمومی را نسبت به کارآفرینی و کسب و کار بالا ببرد و زمینه خروج از رکود را با فعالیت های اقتصادی زنان فراهم آورد.

دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار ،کارآفرینی و اشتغالزایی در سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س)و حضرت علی(ع)از ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران دایر می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار