24. مهر 1394 - 12:35   |   کد مطلب: 7640
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان
اصلی ترین وظیفه زن حفظ مقام مادری است
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در همدان در مراسم مجمع جهانی شیر خوارگان حسینی گفت: تربیت فرزندان اصلی‌ترین وظیفه و رسالت مادران است.
 مادری ,شیر خوارگان,تربیت,فرزند

به گزارش شبنم ها، همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، در این مراسم مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله (ع) و قرائت دعای فرج امام زمان (عج) گفت: این مراسم  معنوی در سال یک بار انجام می شود و مردم باید قدر این لحظات را بدانند.

حجتالاسلام ناصر نقوی با اشاره به وظیفه خطیر مادری خاطر نشان کرد مسئولیت مادری در عالم جزء سنگین ترین وظایف انسانی است چرا که امور تربیت جامعه به مادران سپرده شده است .

وی با بیان اینکه پاداش کار یک مادر در ردیف پیامبر خدا (ص) و اولیای دین بررسی و حسابرسی می شود افزود: پیامبران در عالم برگزیده شدند تا با تربیت آنسانها آنها را به مسیر کمال هدایت کنند.

نقوی ادامه داد:زنان جامعه باید قدر شناس مقام و منزلت خود باشند چرا که خدای متعال عنایتی به مقام مادر کرده  و او را در ردیف مقربترین بندگانش قرار داده است.

مسئول دفتر امام جمعه همدان تصریح کرد:در عالم حتی یک پیامبر را نخواهید یافت که رسالش تربیت نباشد لذا ماداران که وظیفه تربیت نسل را دارند بدانند که تمام فعالیت های آنان اعم از همسر داری ،مدیریت امور منزل و ...  ، حکم جهاد فی سبیل الله دارد اما معقوله تربیت امری فراتر از این امور است.

وی یادآور شد: دشمن برای موثرترین قشر جامعه اسلامی برنامه ریزی کرده و با سرگرم کردن بانوان در اشتغال و امور فرهنگی اجتماعی جامعه او را از خانواده دور کرده تا تربیت فرزندش را به مهد کودک و یا پرستار بسپارد تا از عاطفه مادری کم شود.

حجتالاسلام نقوی با بیان اینکه فرزندان امانت های الهی هستند از بانوان جامعه اسلامی خواست قدر این امانت های الهی را بدانند و آگاه باشند که خداوند متعال سرمایه های گران بهایی را برای حفظ این امانت ها همچون محبت،صبر و سازش، حلم بردباری، عاطوفت و مهربانی و... را به آنان ارزانی داشته که نباید این سرمایه های الهی را به اندک بهای رفاه اقتصادی و رشد مالی و کسب شغل بفروشند.

مسئول دفترامام جمعه همدان  با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی خانواده ها تصریح کرد: این امور نباید موجب شود بانوان از وظیفه مادری خود غفلت کنند چرا که در قیامت از آنان در این خصوص حسابرسی خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار