2. آبان 1394 - 17:18   |   کد مطلب: 7743
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر تنها چادر زنان نیست اما برخی تنها به این موضوع پرداخته و منکرات دیگر را فراموش کرده‌اند.
 امر به‌معروف و نهی از منکر تنها چادر زنان نیست

به گزارش شبنم ها به نقل از   خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دفتر همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان چهارشنبه، 29 مهر‌ماه در همایش امر به‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: به دلیل محرومیت‌های چندین ساله در دوران پس از انقلاب، دولت‌هایی که بر روی کار آمدند تنها متوجه تأمین معاش و نیازهای مالی مردم بودند و از تکلیف اساسی خود که همان افزایش فرهنگ دینی مردم بود، غافل شدند.

وی تأکید کرد: در مرحله اول باید به فرهنگ و معرفت دینی مردم بپردازیم که اگر از آن غافل بشویم، معاش مردم هم دچار مشکل شده و باعث می‌شود به طور نمونه فردی هزاران میلیارد از بیت‌المال را هدر بدهد.

آیت‌الله محمدی امر به‌معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه دینی دانست و تصریح کرد: این امر با دستورالعل و بخش‌نامه به نتیجه نمی‌رسد و قبل از هر چیز شوق انجام امر به‌معروف و نهی از منکر از جان و دل آمران و ناهیان بر بیاید.

وی با بیان اینکه چندین سال است نتایج برجسته‌ای در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به دست نیامده، گفت: در این زمینه ساز و کار درست را در پیش نگرفته و دین را در دل مردم نکاشته‌ایم و وظایف خود را سوری انجام داده‌ایم.

آیت‌الله محمدی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید اول از خودمان شروع کنیم، بیان کرد: هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر بود و این عمل گاهی با زبان و گاهی با دست و زمانی هم تنها با موضع‌گیری منفی انجام می‌شود.

تشکیل 8 گروه بازرسی در مرکز استان و 9 گروه در شهرستان‌ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به عملکرد ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان، گفت: امسال ۸ گروه بازرسی در مرکز استان و ۹ گروه نیز در شهرستان‌ها به منظور نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.

محمدابراهیم الهی‌تبار تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های گروه‌های بازرسی، سه دستگاه اجرایی استان به‌عنوان دستگاه‌های برتر انتخاب‌شدند. همچنین در سال ۹۳ در مجموع ۱۰۴ جلسه امر به‌‌معروف و نهی از منکر و صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در دستگاه‌های استانی و ۳۱۵ جلسه هم در دستگاه‌های شهرستانی تشکیل شد و ۸۴ دستگاه استانی و ۴۳۶ دستگاه شهرستانی مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: ۵ هزار و ۸۸۰ نفر ساعت از گروه‌های بازرسی در دستگاه‌های استانی و ۱۲ هزار و ۶۴۴ نفر ساعت در دستگاه‌های شهرستانی فعالیت داشتند و درمجموع ۱۲۰ چک‌لیست از فعالیت دستگاه‌های استانی و ۴۴۹ چک‌لیست از فعالیت دستگاه‌های شهرستانی به ستاد مستقر در استانداری همدان ارسال شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار