5. آبان 1394 - 12:52   |   کد مطلب: 7803
در همایش تجمع بزرگ رهروان زینبی ندای" لبیک یا زینب" بانوان عاشورایی در میدان امامزاده عبدالله همدان طنین انداز شد.
ندای" لبیک یا زینب" بانوان عاشورایی در میدان امامزاده عبدالله همدان طنین انداز شد

به گزارش شبنم ها؛ سومین همایش بزرگ رهروان زینبی شامگاه دوشنبه مصادف با 12 ماه محرم الاحرام در میدان امام زاده عبدالله همدان برگزار شد.

این مراسم برای سومین سال متوالی است که همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه استان همدان و به منظور تجدید میثاق دوباره بانوان عاشورایی با عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدانهداف  از برگزاري اين تجمع را تجديد ميثاق بانوان عاشورايي با حضرت زينب(س) و پيروي از راه و مسلک ايشان دانست.

 

 

این همایش که همزمان در 10 بقعه متبرکه شاخص استان و  با محوریت امامزاده عبدالله(ع) بر گزار شد بانوان همدانی از اقشار مختلف اعم ازهیئت های مذهبی بانوان،واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان ، حوزه های علمیه خواهرانعملیه دختران دانش‌آموز و دانشجوی بسیجی دیگر بانوان همدانی حضوری چشم نواز داشتند تا دگر بار از بانوی مجاهد دشت نینوا الگو بگیرند وبه تاسی از این بانوی بزرگوار  در سوگ برادر گرامی ایشان  اشک غم بریزند.

 

 

 در این مراسم که مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینا سخنرانی آن را به عهده داشت با  اشاره به نقش حضرت زینب (س) در انتقال پیام عاشورا به نسل آینده افزود: سخنرانی‌های آگاهانه حضرت زینب (س) درباره واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) موجب ماندگاری نهضت عاشورا است.

حجت السلام مصطفی رستمی افزود: زنان رهرو حضرت زینب(س) دارای ویژگی هایی از جمله دین‌شناسی، دین‌داری و معرفت به دین هستند و در مقابل دشمن تکبر دارند آنچنان که حضرت زینب(س) هنگام اسیری خود و اهل بیت حضرت رسول(ص) در مجالس ابن زیاد و یزید رفتار کردند.

 

 

 

 گفتنی است در پایان این همایش شیر زنان همدانی به پیروی از یگانه بانوی دشت نینوا  میثاق‌نامه‌ای که  جهت تجدید بیعت دوباره با عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) آماده شده بود  امضا کردند و با ندای "لبیک یا زینب" خواهان پیروی از راه بانوی پیام‌آور کربلا شدند.

شایان ذکر است این همایش با مداحی و مرثیه سرایی  برادران ایمانی آقایان تلطفی و سخاوتی به پایان رسید.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار