6. آبان 1394 - 12:30   |   کد مطلب: 7817
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت:در سال 86 درصد شیوع اعتیاد در بین زنان 2.6 درصد بوده که متأسفانه این آمار در سال 94 به 9.3 درصد افزایش یافته است.
 آمارهای تکان دهنده از اعتیاد بانوان/ اعتیاد در قشر جوان و تحصیلکرده بیشتر است

 به گزارش شبنم ها به نقل از تیار،  سرهنگ علی فیضی زاده در جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد حوزه زنان و خانواده آذربایجان غربی گفت: آمار ستاد شیوع شناسی اعتیاد در سال 86 درصد شیوع اعتیاد در بین زنان 2.6 درصد بوده که متأسفانه این آمار در سال 94 به 9.3 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه اعتیاد در میان قشر باسواد بیشتر است، افزود: در حال حاضر 0.3 معتادین بیسواد، 0.15 ابتدایی، 0.15 راهنمایی، 0.41 دیپلم، 0.9 فوق دیپلم و 0.17 دارای مدرک لیسانس هستند.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه 49درصد زنان معتاد  به مواد مخدر زیر ۳۵سال سن دارند و اکثرا باسواد هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه الویت مصرف در زنان معتاد از مواد سنگین مانند تریاک، شیشه و هروئین آغاز می شود بر خلاف معتادان مرد که با سیگار و قلیان به سمت مواد مخدر کشیده می شوند.

فیضی زاده با اشاره به عواملی که باعث گرایش زنان به مصرف مواد مخدر می شوند، گفت: لاغری، تناسب اندام و رفع استرس از جمله مهمترین دلایل گرایش زنان به مواد مخدر است که این امر لزوم افزایش هوشیاری در تجمعات زنانه را صد چندان می کند.

این مسئول به تهدیدات اعتیاد در حوزه زنان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار دو سوم  اعتیاد زنان از طریق محیط بیرون از منزل مانند باشگاه های ورزشی، تجمعات زنانه و آرایشگاه ها و یک سوم از طریق خانواده اعم از پدر، همسر و برادر معتاد می شوند.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه از ۲۶درصد جامعه معتادان یک چهارم آن را زنان تشکیل می دهند که این امر بر لزوم اطلاع رسانی و اگاه سازی زنان تأکید دارد.

به گفته فیضی زاده در حال حاضر 16 کمپ ترک اعتیاد در سطح استان آذربایجان غربی مجوز فعالیت دارند که از این تعداد یک مرکز مختص بانوان است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار