6. آبان 1394 - 12:45   |   کد مطلب: 7819
کارشناسان دینی معتقدند فلسفه اسلام آزادی زن از اسارت غربی است که متأسفانه اپرای عاشورا با استفاده ابزاری از زن، در مسیر اهداف غرب حرکت کرده و مجوز دهندگان و فراهم کنندگان این زمینه باید در مقابل عاشورا پاسخگو باشند.
فراهم کنندگان زمینه برای زیر سوال بردن عاشورا و تک خوانی زن  باید استیضاح شوند

به گزارش شبنم ها ، برگزاري اپراي عاشورا در تهران با خوانندگي زن در ماه محرم و هتك حرمت به امام حسين (ع) موضوعيست كه باعث واكنش افرادی شد که درد دین دارند، در جامعه اسلامي ايران كه دين مبين اسلام بر آن حاكم است و احكام خاصي بر اعمال و رفتار تك تك افراد جامعه وجود دارد تخطي و بي توجهي به قوانين جامعه اسلامي و عمل بر خلاف شرع و دین مقدس اسلام جایز نیست.

در همین رابطه راضیه پورحیدر در گفت و گو با خبرنگار این رسانه گفت: برگزاری اپرای عاشورا اقدامی واقعا خلاف شرع است و این موضوع برای همگان محرز و آشکار است چرا که اولا در جمع زنان، مردان و نامحرمان از لحاظ شرعی و دینی تک خوانی زن آنهم بصورت غنا با پیچاندن صدا در گلو حرام است.  

اپرای عاشورا تبلیغ عاشورا نبود بلکه حرکتی ضدعاشورایی بود

وی افزود: متأسفانه برگزار کنندگان این برنامه بر خلاف مسیر هدایت عاشورا حرکت کرده اند اگر فردی عاشورا شناس باشد چنین فردی در مسیر امام حسین و نهضت عاشورا قدم بر میدارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه اظهار کرد: لبیک به امام حسین و حرکت در مسیر عاشورا با موسیقی، ساز و خوانندگی قابل مقایسه نیست و در فیلم این اپرا هم مشاهده می شود که این حرکت با ابزاری به نام عاشورا و تک خوانی زن با حرکات موزون قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: زنی که بعنوان خواننده در این اپرا نقش ایفا کرده با پوشش نامناسب، حرکات موزون و هماهنگ با آهنگ از وضعیت ظاهری مطلوبی برخوردار نیست چرا که کسی که از عاشورا سخن می گوید و به امام حسین خدمت می کند و در سایه سار عاشورا هنرنمایی می کند باید خود عامل باشد دقیقا ظاهر این فرد نیز تبلیغ عاشورا نبود بلکه حرکتی ضدعاشورایی بود.

پورحیدر با تأکید بر اینکه اپرای عاشورا حرکت ضدعاشورا بود، افزود: اگر رهبر یا مسئول برگزاری این گروه از این چنین اقدامی طرفداری می کند اگر خود نیز اهل فن نباشد از محضر علمایی که اهل علم هستند فرابگیرد که باید برای خدمت به عاشورا در چه زمینه ای فعالیت کند.

اهل بیت تأکیدشان حفظ مبانی دینی، ارزشهای اسلامی و روشنگری است

وی گفت: بعد عاشورا خصوصا امروز بعد عصر عاشورا حضرت زینب نمود خاصی دارد و اگر زنی می خواهد به عاشورا خدمت کند باید در خصوص اهداف حضرت زینب(س) حرکت کند امیرالمومین، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب و امام سجاد(ع) تأکیدشان حفظ مبانی دینی و ارزشهای اسلامی و روشنگری است.

این کارشناس دینی افزود: کسی که برای عاشورا می خواند باید بداند که در آن شرایط سخت جسمی و روحی، اهل بیت اباعبداله الحسین (ع) و شهدای کربلا همه به فکر حفظ کیان دین پیامبر بودند، حال در کدام دین پیامبر، یک زن این گونه به عاشورا و امام حسین خدمت کرده اگر این زن خطبه حضرت زینب را بخواند خودش درک می کند که چه اقدام زشتی مرتکب شده است.

از زن بعنوان ابزاری در مسیر ضد عاشورا استفاده شده است

وی اظهار کرد: فاصله این اقدام با اهداف اسلام و نهضت حسینی بیش از حد تصور است یعنی این زن بعنوان ابزاری در مسیر ضد عاشورا استفاده شده است.

پورحیدر با بیان اینکه اگر این افراد با چنین برنامه ای می خواستند در خدمت بحث عاشورا باشند بدانند قابلیتهای واقعی یک زن آن چیزی نیست که آنان به نمایش گذاشته اند چرا که یک زن می تواند مجاهدترین عنصر و قهرمان عرصه جامعه خود باشد منتها این افراد از زن بعنوان خواننده استفاده کرده اند.

فلسفه اسلام آزادی زن از اسارت غربی است

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه افزود: قرار نیست در هر دوره ای افرادی بیایند و از زنان در جهتی استفاده کنند که بخواهند از این طریق ریشه دین را بخشکانند و به انحراف بکشانند چرا که فلسفه اسلام آزادی زن از اسارت غربی است که متأسفانه اپرای عاشورا اتفاقا در مسیر غرب حرکت کردن است اگر این اجراکنندگان دین شناسی بکنند با فلسفه زن بیشتر آشنا می شوند از زن بعنوان ابزار استفاده نمی کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه جامعه زنان متدین از این موضوع بسیار ناراحت هست و از چنین اقدامی اعلام انزجار می کنند که چرا باید عاشورا در مسیر تمایلات نفسانی گروهی قرار گیرد.

پورحیدر با تأکید بر اینکه هر رفتار و حرکت ما باید به گونه ای باشد که نشانگر سیرت و مظلومیت امام حسین و حضرت زینب (س) باشد، افزود: ما می خواهیم ببینیم معرف عاشورا چه کسانی هستند و افرادی که ظاهر ضد دین، ضد زینب و حسینی دارند چگونه می خواهند مدح عاشورا کنند چرا که کلام مهم نیست حتی ظاهر افراد نیز مهم است.

وی گفت: این افراد با ارتکاب آنچه در اسلام حرام است علنا مرتکب حرام علنی شده اند و جا دارد وزیر فرهنگ و کسانی که برای زیر سوال بردن عاشورا به عده ای مجوز داده اند استیضاح و مورد بازخواست قرار گیرند .

زن مجوز شرعی برای چنین کاری ندارد

این کارشناس و مبلغ دینی افزود: اگر افرادی که مجوز چنین حرکتی را صادر کرده اند خود آگاه نبودند باید از افرادی که عالم به چنین مسائل و اهل فن بودند سوال می کردند تا به قبح چنین اعمالی در جامعه اسلامی پی ببرند که آیا زن مجوز شرعی برای چنین کاری دارد.

مجوز دهندگان و فراهم کنندگان این زمینه در مقابل عاشورا باید پاسخگو باشند

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرای ارومیه خاطر نشان کرد: این زن چنین آسان وارد صحنه نشده بلکه مقدماتی انجام شده تا این برنامه اجرا شود و بدانند که قلب متدینین از چنین اقداماتی جریحه دار شده است.

وی تصریح کرد: این زن در مطالبی که بیان کرده مقام حضرت زینب و امام حسین(ع) و پدر و مادر ایشان را نیز زیر سوال برده و بداند که حضرت علی و فاطمه زهرا (س) از این صحنه ناراضی هستند و مجوز دهندگان و فراهم کنندگان این زمینه در مقابل عاشورا باید پاسخگو باشند.

این اقدامات از نشانه های جاهلیت مدرن هست

پورحیدر افزود: متأسفانه حضرت ابا عبداله الحسین(ع) در جاهلیت مدرن گرفتار شده چرا که این ها از نشانه های جاهلیت مدرن هست باید با عمق دین آشنا شویم و مسئولان پاسخگو باشند و می خواهیم از مسئولان و کسانی که درد دین، درد حسین و زینب دارند ساکت ننشینند و در مقابل این اقدامات زشت حساسیت نشان دهند تا میدان برای جسارت عده ای به وجود مقدس اهل بیت عصمت و طهارت باز نشود.

عدم برخورد با برگزارکنندگان اپرای عاشورا باعث پایه گذاری سنت سیئه در جامعه می شود

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار تیار گفت: در جامعه اسلامی یک سری ارزشها، اصول و مقرارتی داریم که همه ملزم به رعایت آنها هستیم و اگر کسی خواسته یا ناخواسته این قوانین را زیر پا بگذارد در واقع به جامعه اسلامی خیانت کرده است.

وی افزود: از جمله این قوانین اینست که در جامعه اسلامی باید حریم بین زن و مرد، محرم و نامحرم رعایت شود به گونه ای که اگر محرم و نامحرم وجود دارد و اختلاطی صورت گرفته است باید مواردی رعایت شود، در مجالسی هم که جنبه مدیحه رسایی دارد نیز قوانین خاصی رعایت می شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر افرادی هنجارها را بشکنند و ارزشهای اسلامی را زیر سوال ببرند باید بدانند که سنت سیئه ای را پایه گذاری می کنند که آسیب زیادی به جامعه اسلامی وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برگزار کنندگان اپرای عاشورا باید در مقابل این اقدامشان پاسخگو باشند چرا که عدم برخورد با این اقدام باعث شده که مانند همیشه اولین لغزشها که بصورت زاویه کوچکی بودند به مرور این شکاف بزرگتر شده و امکان بازگشت به راحتی برای جامعه اسلامی میسر نباشد.

حجت الاسلام دیرباز افزود: همه متدینین، دلسوزان و ولایتمداران چنین حرکتهایی  را رصد می کنند و اگر تشخیص دهند با اشاره مقام معظم رهبری به راحتی در برابر چنین حرکتهایی با قاطعیت تمام خواهند ایستاد.

 

 

  انتهای پیام/

     

دیدگاه شما

آخرین اخبار