6. آبان 1394 - 13:00   |   کد مطلب: 7822
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان:
سالانه 2000 طلاق در شهر همدان ثبت می‌شود
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه در استان همدان سالانه 19 هزار واقعه ازدواج ثبت می‌شود، گفت: از این تعداد 8 هزار ازدواج مربوط به شهر همدان است که 2 هزار مورد آن به طلاق می‌انجامد.
سالانه 2000 طلاق در شهر همدان ثبت می‌شود

به گزارش شبنم ها به نقل از  خبرگزاری فارس ، سعید گلستانی پیش از ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: جلسات و مباحث زیادی برای انجام امر فرهنگی صورت می‌گیرد اما شاهد خروجی مثبتی از این جلسات نیستیم.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه نهادسازی نکنیم موفق نمی‌شویم، اضافه کرد: برای پیشبرد کارهای فرهنگی باید نهادسازی کرده تا در انجام کار‌ها موفق شویم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی زیرساخت‌هایی داریم که مورد غفلت واقع شده است، یادآور شد: در کنار انجام امور فرهنگی موازی‌کاری‌هایی را شاهد هستیم که باعث ابتر شدن کارهای قبلی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت زیادی در مساجد با ساختار فکری، فرهنگی و هماهنگ با نیاز مردم هستیم که نباید خالی بماند.

گلستانی با بیان اینکه باید امور فرهنگی را با تشکیل شورای مساجد پیش ببریم، ادامه داد: باید در محلات تعدادی از مساجد دارای ظرفیت تبدیل به پایگاه فرهنگی را شناسایی کرده و با کمک روحانی مسجد، شورای مساجد را تشکیل دهیم.

استفاده از ظرفیت فرهنگی مساجد برای انجام امور فرهنگی

وی با تأکید بر اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید مد نظر باشد، اضافه کرد: با توجه به اینکه در جامعه امروز مشکلات زیادی دامنگیر خانواده‌هاست، با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد باید خانواده‌ها را راهنمایی کرد.

گلستانی با اشاره به اینکه در استان همدان سالانه 19 هزار واقعه ازدواج ثبت می‌شود، افزود: از این تعداد 8 هزار واقعه ازدواج مربوط به شهر همدان است که به طور تقریبی 2 هزار مورد آن به طلاق می‌انجامد.

وی بیان کرد: از سال 85 تاکنون در کشور یک‌میلیون و 165 مورد طلاق رخ داده که این یک هشدار برای تقویت انجام کار‌های فرهنگی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان افزود: اگر به دنبال موفقیت در کارهای فرهنگی هستیم باید با هماهنگی سازمان تبلیغات شورای مساجد را در محلات تشکیل داده و کار را آغاز کنیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار