7. مهر 1399 - 13:43   |   کد مطلب: 7825
امروزه تلفن های همراه باعث ایجاد آسیب های جسمی فراوانی می شوند که این موضوع ازدیدگاه کارشناسان بسیار جدی قلمداد شده است.
تاثیرات منفی و آسیب های امواج تلفن همراه بربدن انسان

به گزارش شبنم ها،به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ گسترش روز افزون تاثیرات تلفن همراه برابعاد زندگی اجتماعی برهیچ کسی پوشیده نیست. این تکنولوژی مدرن ودر حال پیشرفت مثل همه فن آوری هایی که به خدمت بشر درآمده است. درکنار فایده وخدمات خود متاسفانه آسیب های جدی نیز به همراه داشته است. نفوذ سریع وپیشرفت روز افزون این وسیله ارتباطی تا حدودی قدرت تفکر در مورد آسیب های آن را کم کرده است تا جایی که امروز شاهد هستیم که تلفن همراه جزء ضروریات زندگی ما شده و برخی اوقات زندگی بدون آن دشوار وغیر ممکن به نظر می رسد. از طرفی شرکت های معروف برای به دست گرفتن بازار فروش تلفن همراه، هر روز محصولات خود را با امکاناتی گسترده ارائه می دهند واز طرفی دیگر نیاز مردم به امکاناتی مثل تلفن، دوربین عکاسی، دفترچه یادداشت، مجموعه کتاب های الکترونیکی و... موجب نفوذ خیره کننده تلفن همراه در بین مردم شده است تا جایی که برخی به داشتن یک گوشی همراه اکتفا نکرده وسختی همراه داشتن دو یا سه گوشی تلفن را به جان می خرند.

آسیب های جسمی تلفن همراه

امروزه تلفن های همراه باعث ایجاد آسیب های جسمی فراوانی می شوند ، از آنجا که بخشی از این آسیب ها در دراز مدت بروز می کند ممکن است برخی توجه کافی به آن نداشته باشند. ولی بررسی های کارشناسان گویای چیزی دیگر است.

تلفن همراه دارای امواج مایکروویو است واز آنجا که این دستگاه هنگام مکالمه در مجاورت سر قرار می گیرد بیشترین آسیب های این امواج متوجه سر است.  70 درصد امواج تلفن همراه هنگام مکالمه توسط بافت جمجمه ومغز انسان جذب شده وبه شکل انرژی حرارتی در می آید. به همین دلیل در اثر استفاده طولانی مدت از تلفن همراه، دمای بافت مغز واندام هایی که در مجاورت ومرتبط با آن هستند افزایش یافته، عوارض ومشکلات متعدد وبعضا غیر قابل جبرانی دامن گیر انسان می گردد.تا جایی که گفته شده این امواج حتی می تواند باعث تاثیرات جدی ومخرب روی حافظه انسان شده ونیز احتمال ابتلا به آلزایمر، پارکینسون وسردردهای میگرنی را افزایش دهد.

ازجمله آسیب هایی که تلفن همراه به همراه دارد عارضه سنگینی گوش وکاهش حس شنوایی است. چرا که در هنگام مکالمه گوش نزدیک ترین عضو به تلفن همراه است.

صحبت کردن با تلفن همراه درصد زیادی ازفعالیت های مغزانسان را به خودمشغول می کندبه طوری که براثر مکالمه با این وسیله،توجه افراد به محیط اطراف به شدت کاهش می یابد.درهنگام صحبت با تلفن همراه مغزفردازمسائل مختلف پرشده ودرنتیجه برای مسائل جدیدبایدمنتظرتخلیه بخشی ازآن بودکه این امرباعث تاخیردرواکنش به تغییرمسیرهای،موانع و...می گردد در نتیجه احتمال خطرتصادف افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار