21. دى 1398 - 18:10   |   کد مطلب: 7877
استراحت مطلق در بارداری بانوان مگر در بعضی موارد خاص می‌تواند عوارض جدی را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد.
خانم‌های باردار، استراحت مطلق ممنوع!

به گزارش شبنم ها ،دکتر اعظم موسوی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فعالیت برای زنان باردار لازم و الزامی است و چیزی به اسم استراحت مدام در طی دوران بارداری معنی ندارد، بنابراین خانواده‌ها بعنوان عضوی مؤثر، نباید به خانم باردار برای فعالیت داشتن یا نداشتن اصرار کنند و به آن‌ها فشار بیاورند.

وی افزود: حاملگی پروسه فیزیولوژیک زندگی خانم‌ها شمرده می‌شود و استراحت‌های طولانی مدت عوارض حاملگی را هم بالا می‌برد و این‌گونه نیست که استراحت از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

دکتر موسوی اظهار داشت: این نادرست است که به برخی بانوان باردار بعلت‌هایی استراحت مطلق داده می‌شود.توصیه استراحت مطلق برای بارداران در مواردی است که خانم به بیماری‌های پیشرفته قلبی که فوق‌العاده نادر هستند، مبتلا است با وجود این مشکل بیمار از اول نباید حامله می‌شده است.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: کسی که به طور مستمر در دوران بارداری استراحت می‌‌کند ریسک لخته شدن خون در رگهایش ۱۶ برابر می‌شود که این خود خطری برای مادر است، همچنین احتمال لخته شدن خون در پاها افزایش می‌یابد، وزن به شدت زیاد می‌شود و هیچ کمکی هم به ادامه بارداری نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: استراحت نسبی برای باردارانی توصیه می‌شود که به نارسایی دهانه رحم دچار هستند و یا مستعد باز شدن دهانه رحم، پارگی کیسه آب و سقط جنین می‌باشند که آن هم استراحت مطلق نیست. پس خانم می‌تواند بدون هیچ محدودیتی به فعالیت‌های معمول خود کاملاً ادامه دهد مگر اینکه عوارض خاصی پیش بیاید که پزشک به او می‌گوید که در چه مواردی فعالیت‌‌هایش را محدودتر کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار