8. خرداد 1399 - 12:03   |   کد مطلب: 7988
یک کارشناس مذهبی در یزد ایجاد شکاف بین نسل‌ها ناشی از بروز نبودن با علم قرآن بیان کرد و گفت: امروز دانشمندان غربی سعی در استخراج اصول علمی از قرآن کریم و به کارگیری آن در زندگی هایشان دارند؛ پس لازم است مسلمانان از آنها سبقت گرفته و آموزه های قرآنی را بیش از پیش جامه عمل بپوشانند.
 ایجاد شکاف بین نسل‌ها ناشی از بروز نبودن با علم قرآن

به گزارش شبنم ها،  شاهدی درگفتگو با خبرنگار یزدبانو با اشاره به وصیت امیرالمومنین علی(ع) اذعان کرد: امام علی(ع) گوشزد کرده اند؛ مبادا کسانی که به قرآن مومن نیستند از شما در عمل به قرآن سبقت بگیرند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به تاکید بزرگان مبنی بر اینکه قبل از اینکه دست دیگران به فرزندان شما برسد، خودتان فرزندتان را تربیت کنید، خاطر نشان کرد: اگر اصل تربیت فرزند  بدرستی توسط والدین انجام گیرد، دیگر نگرانی از بابت آسیب‌‌های اجتماعی نخواهد بود.

شاهدی با بیان اینکه مدیریت و برنامه در همه عرصه‌های زندگی، خصوصا تربیت فرزند از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: والدین باید با مطالعه و تحقیق هرچه بیشتر در زمینه تربیت فرزند و به کارگیری آنها وظایف خود در این زمینه را بخوبی انجام دهند.

این کارشناس برجسته یزدی با تاکید بر مطالعه تربیت فرزند از منظر دین اسلام و قرآن اذعان کرد: بزرگان دینی به مردان سفارش کرده اند هنگام انتخاب همسر، مادر خوبی را برای فرزندان خود برگزینند تا بر مدیریت فرزند و میزان محبت به آنها تسلط داشته باشد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که دوره تربیت فرزند را به سه دوره 7ساله تقسیم کرده اند، تصریح کرد: برخی به اشتباه 7سال اول زندگی کودکان را دوره ریاست قلمداد کرده اند؛ در صورتی که 7سال اول زندگی دوره بزرگواری فرزند است.

شاهدی با بیان اینکه تربیت بیشتر از طریق چشم صورت می گیرد، ادامه داد: در دوره اول زندگی فرزند، والدین باید هر انتظاری که از فرزند دارند، را خود انجام دهند و به طور عملی خوبی‌ها را به فرزند یاد دهند.
کارشناس مسائل مذهبی در یزد گفت: مادران اغل برای تربیت بهتر فرزند خود، ساعات حضورشان در کنار فرزند را از لحاظ کفی بالا ببرند.

وی اهمیت لقمه حلال و تاثیر آن برتربیت فرزند را یادآور شد و افزود: با تکیه بر آموزه های دینی و آموزش زیبایی‌های دین اسلام به فرزندانمان تربیت فرزند صالح که بنا به فرموده پیامبر اکرم گلی از گلهای بهشت است، میسر خواهد شد.

شاهدی تصریح کرد: امروز دانشمندان غربی سعی در استخراج اصول علمی از قرآن کریم و به کارگیری آن در زندگی‌هایشان دارند؛ ایجاد شکاف بین نسل ها در ایران اسلامی ناشی از بروز نبودن والدین با علم قرآن است.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت دینی فرزندان خاطر نشان کرد: رشد بازی‌های رایانه ای و گرایش فرزندان به آنها یک زنگ خطر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار