26. آبان 1394 - 11:44   |   کد مطلب: 8099
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری همدان:
ایجاد پارک بانوان مطالبه جدی بانوان اسدآبادی است
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری همدان ایجاد پارک مختص بانوان را به عنوان یکی از مطالبات بانوان شهرستان اسدآباد دانست و گفت: نیاز است که این مهم هر چه زودتر به نتیجه برسد.
ایجاد پارک بانوان مطالبه جدی بانوان اسدآبادی است

به گزارش شبنم ها به نقل از آوای سیدجمال؛ طاهره دوروزی در کارگروه بانوان، امور جوانان و خانواده شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه بانوان قشر مهمی از جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند و فعالیت‌های خوبی را در سطح جامعه دارند، اظهار داشت: متأسفانه امروزه بهایی که باید در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی به زنان و بانوان باید داده شود، داده نمیشود و باید این دیدگاه نسبت به زنان تغییر کند.

وی افزود:: البته زنان و بانوان خود نقش مهمی را در شناساندن توانمندیهای خود به دیگران دارند و باید در این زمینه پیشگام شوند.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری همدان یکی از فعالیت‌های که بانوان می‌توانند در آن نقش مهم داشته باشند، ایجاد اشتغال خانگی است، گفت: برای این امر باید تشهیلاتی را دولت در اختیار بانوان قرار دهد که ما این مهم را در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان همدان به عنوان یک مطالبه جدی بانوان مطرح کردیم.

وی یاداور شد: البته ایجاد اشتغال خانگی در هر شهرستانی بستگی به نیازسنجی ان منطقه دارد که باید مورد توجه مسئولان برای شناخت بیشتر آن باشد.

دوروزی یکی دیگر از مطالبات بانوان را به خصوص در اسدآباد ایجاد پارک مختص بانوان خواند و افزود: این امر تاکنون عملی نشده و باید برای ایجاد آن اعتبارات عادلانه توزیع شود و تفکیکی بین آقایان و بانوان در زمینه تقسیم اعتبارات نباشد چرا که هر دو قشری از جامعه هستند.

وی در خصوص آموزش بانوان نیز گفت: بانوان در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشتند که این مهم باید در بین آقایان نیز تقویت شود و آموزش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی برای آقایان نیز صورت بگیرد چرا که اثر بخشی آموزش زمانی ممکن اس که به صوتر همگانی صورت بگیرد.

فرماندار اسدآباد هم نیمی از جمعیت را بانوان خواند و گفت: متأسفانه امکانات خوبی در اختیار بانوان قرار داده نشده که باید در دستور کار دولت و دستگاههای اجرایی باشد.

مسعود بکائی افزود: آموزش در زمینه های مختلف فرهنگی اعتقادی، فرهنگی تربیتی و ازدواج برای بانوان از طریق نهادهای حمایتی در حال انجام است که قبول داریم این اموزشها باید برای اقایان نیز باشد.

وی افزایش سن ازدواج در دختران و طلاق در زنان را یک معضل بزرگ خواند و گفت: این آمار به تبع در روستاها بیشتر است که باید با برنامه های آموزشی و فرهنگی برای دختران و زنان و همچنین آقایان این آمار را کاهش دهیم.

بکائی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه محصولات خانگی در محل یک اثر تاریخی که 20 سال است درب آن باز نشده بود یک اقدام برزگ بود که باید با برپایی این گونه نمایشگاه موجب رونق گرفتن دستاورد بانوان و همچنین بازدید از موزه حمام نیلوفر شویم.

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما

آخرین اخبار