27. آبان 1394 - 13:17   |   کد مطلب: 8112
فرمانده سپاه ناحيه همدان گفت: بيش از هزار و 550 برنامه در قالب 29 عنوان به مناسبت هفته بسيج در سطح پايگاه، حوزه و ناحيه برگزار خواهد شد.
برگزاری همايش «مادران، پرچم‌داران مبارزه با جنگ نرم» در همدان

به گزارش شبنم ها، سرهنگ "حسن برزگر" صبح چهارشنبه  27 آبان در جمع خبرنگان درخصوص برگزاری برنامه‌های هفته بسيج، اظهار کرد: حوزه شهيد احمدی‌روشن با حضور خانواده آن بزرگوار به صورت رسمی در هفته بسيج افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه به مناسبت گراميداشت هفته بسيج تقويم روز شماری طراحی و در آن زمان برنامه‌ها اعلام شده است، افزود: 29 آبان‌ماه با عنوان «بسيج، انتظار، ولايت» نام‌گذاری شده و در آن روز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه فرمانده ناحيه همدان با موضوع ارائه خدمات بسيج طول ساليان دراز خواهد بود.

برزگر با بيان اينکه بيش از دو هزار حلقه صالحين در شهرستان همدان در راستای موضاعات بصيرتی، تربيتی و عقيدتی فعاليت می‌کنند، اظهار کرد: در نخستين روز از هفته بسيج حلقه‌های صالحين در صحن مصلی امام خمینی(ره) حضور مي‌يابند و پس از اجرای نمادين برنامه، در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص حلقه‌های صالحين گفت: همه اقشار در حلقه‌های صالحين شرکت دارند و در آن به شبهات دينی، بصيرتی و عقيدتی افراد پاسخ داده می‌شود به طوریکه تاکنون فعاليت این حلقه‌ها بسيار اثربخش بوده است.

برزگر افزود: 30 آبان با عنوان «بسيج، بصيرت و استکبارستيزی» نامگذاری شده و ديدار بسيجيان با امام جمعه و همايش فرماندهان پايگاه‌های مقاومت، هيأت امنای مساجد و ائمه جماعت از برنامه‌های اين روز است همچنين همايش بزرگ استکبارستيزی با حضور فرماندهان در سالن انصارالحسين(ع) برپا خواهد شد.

وی برنامه يک آذر را  با عنوان «بسيج، خودکفايی و اقتصاد مقاومتی» معرفی کرد و گفت: برپايی نمايشگاه‌های اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های اين روز است.

وی در ادامه گفت: چند سال است که وام‌هايى برای افزايش اشتغال‌زايی و توليد موادغذايی مانند توليد و پرورش قارچ، کشت زعفران، گوشت ماکيان و ... به افراد اختصاص داده شده است که در نمايشگاه اقتصاد مقاومتی به نمايش گذاشته و توضيحاتی ارائه می‌شود.

برزگر تصريح کرد: دوم آذر عنوان «بسيج، خودباوری و جهاد علمی» را به خود گرفته و در آن روز برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای محروم و محروميت‌زدايی انجام می‌گیرد همچنين جشنواره خلاقيت و ديدار نخبگان با فرماندهان و افتتاح حوزه احمدی‌روشن از برنامه‌های اين روز است.

وی با بيان اينکه سوم آذر با عنوان «بسيج، خانواده و سبک زندگی اسلامی» نامگذاری شده است، اعلام کرد: نشست مشترک والدين اعضای حلقه‌های صالحين و آشنا شدن آنها با اقداماتی که بسيج برای فرزندانشان انجام شده، از برنامه‌های قابل اجرا در اين روز است.

برزگر افزود: همايش «مادران، پرچم‌داران مبارزه با جنگ نرم» و تشويق مادرانی که بيش از سه فرزند دارند، از برنامه‌های ششمين روز از روز شمار هفته بسيج است.

وی 4 آذر را با عنوان «بسيج، محور وحدت و تمرکز اسلامی بر روی جبهه‌های مقاومتی» معرفی کرد و افزود: در اين روز درخصوص کمکی که آحاد مردم در راستای کمک و تقويت جبهه‌های مقاومت انجام داده‌اند، صحبت می‌شود.

برزگر تاکيد کرد: روز اصلی بسيج در روز 5 آذر است که سالروز تشکيل بسيج مستضعفين است و اين روز با عنوان «بسيج، ايثار و شهادت» نامگذاری شده و به همين مناسبت جشن بزرگی با حضور بسيجيان در سالن ابن‌سينا برپا می‌شود همچنين عطرافشانی گلزار شهدا و يادواره شهدای مدافعين حرم و برنامه ويژه بسيج مداحان از برنامه‌های اجرايی در اين روز است.

وی از افتتاح پايگاه شهيد صدوقی در روستای کنجينه و پايگاه شهدای آزاده در شهرک مدنی خبر داد و افزود: سوله‌های ورزشی در حال ساخت، پيشرفت فيزيکی بسیار خوبی داشته اما هنوز آماده افتتاح نشده است.

برزگر ضمن قدردانی از زحمات شورای شهر در اهدای زمين برای احداث سوله‌ها اعلام کرد: سوله شهرک فرهنگيان با زيربنای هزار و 200 مترمربع، 80 درصد پيشرفت فيزيکی داشته و سوله واقع در فاز سه شهرک الوند با 850 مترمربع زيربنا دارای 75 درصد پيشرفت است.

وی از ايجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه و بسيج در 39 پايگاه خبر داد و افزود: اگر هيأت امنای مساجد حداقل 10 ميليون تومان سرمايه بياورند 20 ميليون هم به آنها داده می‌شود تا پس از 3 ماه بتوانند هر ماه دو نفر را برای گرفتن 2 ميليون تومان وام معرفی کنند.

وی با بيان اينکه بيش از 100 هزار بسيجی در استان همدان وجود دارد، به اهميت بسيج در جامعه پرداخت و اعلام کرد: بسيج دريای عظيمی است که با اخلاص و بصيرت در صحنه حضور می‌يابد و مشکلات را حل می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار