14. آذر 1394 - 9:04   |   کد مطلب: 8271
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از اهدای ۱۴ کیلو طلا از سوی بانوان خیر استان برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

محمدعلی بادامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبنم ها گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف تشکیل این ستاد حفظ و توسعه بارگاه های مطهر و جمع آوری هدایت  وجوهات و نذورات مردمی درجهت رفاه زائران انجام است گفت: در این میان نقش بی بدیل در جمع آوری این نذورات جهت باز سازی حرم های مطهر ؛ نجف،کربلا، کاظمین، سامرا؛و صحن مطهر حضرت زهرا (س)، قابل توجه است.

بادامی بابیان اینکه خوشبختانه تا کنون  ۱۴ کیلو طلا از سوی بانوان خیر استان برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری‌شده است گفت: این میان اهدا گنندگان زوج جوانی را داشته ایم که در آغاز زندگی هر آنچه که طلا و جواهر داشته اند حتی حلقه ازدواجشان را نذر حضرت ابو الفضل (ع) کرده اند.

وی افزود: مادران شهدا که همواره پیشگام در عرصه ی ایثار و از خود گذشتگی بوده اند در این عرصه نیز حضور چشم نواز  داشته اند.

وی با بیان اینکه مادر شهیدی 13 النگو و مادر شهید دیگری یک گردنبند قدیمی به ارزش 45 گرم برای ساخت صحن حضرت مطهر  زهرا (س) اختیار این ستاد قرار داده است ادامه داد : مادر شهیدی دیگری  که فرزند شهیدش در خواب از او می خواهد لوازم قیمتی و عقیقه ای را که داشته اند برای باز سازی طرح عظیم احداث صحن مطهر حضرت زهرا(س) اهدا کند و او نیز پس از جستجو این اجناس را برای ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(س) هدیه می کند.

وی ساخت صحن حضرت زهرا(س) را یکی از پروژه‌های مهم عنوان کرد و گفت: این نذورات بنا بر در خواست خود افراد خیر و در ساخت مکان های مقدس به کار گرفته می شود.

 بادامی افزود: در طرح معراج" طرح عظیم احداث صحن مطهر حضرت زهرا(س) " که هر خشت طلای آن به ارزش   2125000 تومان می باشد خیلی از مادران و دختران سهیم بوده اند.

وی تصریح کرد: در این طرح نام افراد خیر در پشت خشت حک شده و برای افراد سند زده می شودو این اتفاق  برای اولین بار است که در ستاد باز سازی عتبات عالیات صورت می گیرد .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان بابیان اینکه در شش ماهه نخست سال 94 نیز غریب به بیش یک کیلو طلا از سوی بانوان خیر استان جمع آوری شده است گفت: در مراسم اربعین امسال روزانه 30 هزار نفر در صحن مقدس حضرت زهرا (س) اسکان داده  شدند.

بادامی در پایان از پذیرایی مادر شهیدی در جورقان از زائران کربلا خبرداد و افزود این مادر شهید  مواد خشک پزیرایی از 500 نفر از زائران کربلا در شهر جورقان را تقبل کرده است.

 انتهای پیام /

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار