22. آذر 1394 - 11:26   |   کد مطلب: 8358
حجت الاسلام والمسلمین طالبی:
"ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است
در آخرین روز از ماه صفر که مصادف با شهادت هشتمین امام شیعیان است مردم همدان طی مراسمی در سوگ شهادت حضرت رضا (ع) به عزاداری نشستند حجت الاسلام طالبی در این مراسم گفت: "ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است.
"ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است

به گزارش شبنم ها،مراسم سوگواری شهادت امام رضا (ع) در امامزاده عبدالله همدان با مشارکت هیئت پیروان عترت و هیئت سردار خیبر برگزار شد.

حجت الاسلام طالبی در این مراسم با اشاره به شخصیت علمی امام رضا (ع) اظهار کرد: به دلیل علم والای حضرت وی را عالم آل محمد می‌نامیدند اما دشمنان وی از جمله مأمون عباسی بقدری کوتاه نظر بودند که علم ایشان را درمحک آزمون با سایر علمای جهان قرار میدادند.

وی در ادامه افزود: امروز در شهادت کسی به سوک نشسته ایم که پیامبرخدا ایشان را "بضعة منی" یعنی پاره تنم نامید و ایشان در مورد دونفر از این عنوان استفاده کرده‌اند.

او ادامه داد: پیامبراکرم (ص) اولین بار، این عنوان را در مورد دخت بزرگوارشان بکاربردند و فرمودند فاطمه پاره تن من است و در  دومین مرتبه از این عنوان درخصوص علی بن موسی الرضا(ع) استفاده کردند و فرمودند پاره ای ازتن من در خراسان دفن خواهد شد.

حجت الاسلام طالبی تبیین کرد: امام رضا(ع) علاوه بر ویژگی عالم بودن، سجایای دیگری داشتند که ایشان را متمایز مینمود و یکی از این ویژگی ها رأفت بی حدوحصر ایشان بود که بر همین اساس، حضرت را امام الرئوف لقب دادند.

وی باستناد روایتی از امام جواد (ع) تشریح کرد: نام "رضا" را خود حضرت حق بر امام هشتم نهادند چراکه حضرت جواد(ع) در پاسخ به شبهه شخصی که مدعی بود مأمون این نام را بر علی بن موسی الرضا(ع) نهاده، فرمودند بخدا قسم که این نام را خود خداوند برای ایشان برگزید.

وی افزود: در احادیث آمده است کسی به درب خانه امام رضا(ع) نمیرود مگر اینکه همّ و غمّ او برطرف شود و گناهکاری به زیارت ایشان نمیرود مگر اینکه گناهانش بخشیده شود.

حجت الاسلام طالبی خاطرنشان کرد:  امام کاظم (ع) در حدیثی فرمودند" اگر کسی قبر فرزندم رضا را زیارت کند و شب را کنار قبر او بیتوته نماید مانند کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است" فلذا گفته می شود که خراسان قطعه ای از بهشت است.

وی در ادامه یادآورشد: از حدیث مذکور و بسیاری دیگر از روایات چنین برداشت میشود که نزدیکی به خدا با تقرب به امام رضا (ع) و دیگر معصومین علیهم السلام امکانپذیر است پس هرکس قصدتقرب به درگاه ایزدمتعال دارد باید خود را به علی بن موسی الرضا نزدیک کند چراکه فرزند ایشان امام جواد (ع) نیز فرموده اند به زیارت پدر ما بروید که شیعیان واقعی و دوازده امامی به زیارت او میروند.

حجت الاسلام طالبی  ضمن تأکید بر موضوع "ولایتمداری"  افرادی که در مسیرتعالی و کمال گام برمیدارند گفت: در سفری که حضرت ثامن الحجج(ع) از مدینه به طوس آورده میشدند در شهر نیشابور مردم از حضرت طلب موعظه و نصیحت کردند و  ایشان در پاسخ مردم به تبیین حدیث سلسلة الذهب پرداختند و گفتند کسی که کلمه "لااله الاالله" وارد زندگی اش شود در امان است اما شرط این حصن و امنیت ولایتمداری است همانطور که گفته شده علی بن ابیطالب(ع) حصن و امان است پس ما امان و حصن شما هستیم.

وی در پایان تشریح کرد: ولایتمداری تعریفی در همه ابعاد زندگی دارد و همه سرفصلهای حبّ و عشق و سبک و سیره زندگی اهل بیت علیهم السلام باید در زندگی افراد ولایتمدار جاری شود چرا که "ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است.

این مراسم با قرائت زیارت امین ا... و ذکر مصیبت مادحین اهل بیت علیهم السلام به پایان رسید. 

"ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است
"ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است
"ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است
"ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است
"ولایتمداری" رکن تعالی و کمال است

دیدگاه شما

آخرین اخبار