13. دى 1394 - 11:46   |   کد مطلب: 8652
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران،گفت: سازمان بهزیستی از پذیرش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز نگهداری ممانعت می‌کند.

به گزارش شبنم ها به نقل از فارس، فاطمه دانشور با ابراز نگرانی از اینکه سازمان بهزیستی به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌تواند خدمات خوبی را به کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست ارائه کند، اظهار داشت: در طی چند هفته گذشته شهرداری تهران تعدادی از کودکان را جمع‌آوری و به سازمان بهزیستی سپرده است اما این سازمان به دلیل کمبود امکانات این کودکان را پذیرش نکرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید در راستای خدمت دهی به کودکان مشکلات پیش آمده را بر طرف کند، گفت: چرخه جمع‌آوری و ساماندهی کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست معیوب است و با این روش نمی‌توان اقدام موثری انجام داد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید از ظرفیت و پتانسیل جامعه خیرین جهت ارائه خدمت به کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست استفاده کرد افزود: در گذشته خیرین در بحث مدرسه‌سازی وارد شده بودند و اینک می‌توانند با ورود به بحث حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست گام بلندی را در جهت ارائه خدمت به کودکان بردارند.

وی همچنین از موسسات خیریه و NGO ها خواست تا ورود جدی تری را به بحث حمایت کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سازمان بهزیستی نیز باید سطح خدمات خود را به جامعه هدفش افزایش دهد و در صورتی که با مشکلات مالی روبرو است می‌توان از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادها استفاده کرد.
انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار