17. دى 1394 - 12:13   |   کد مطلب: 8721
نخستین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب با معرفی برگزیدگان و رونمایی از کتاب گزیده اشعار کنگره، در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش شبنم ها به نقل از ایرنا، برگزیدگان این کنگره در مراسم اختتامیه که با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی-اسلامی، سید حمیدرضا برقعی دبیر جشنواره و جمعی از شاعران و مسئولان برگزار شد، به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند.

** بخش کودک و نوجوان
طیبه رضوانی و علی باباجانی به عنوان برگزیدگان این بخش شناخته شدند و محمد حسین مهدویان نیز مورد تقدیر قرار گرفت؛ این سه هنرمند شاعر از شهر مقدس قم در این کنگره حضور داشتند.

** سپید و نیمایی
امیررضا یزدانی از شهر مقدس قم و ایوب شیخی زاده از اندیمشک خوزستان نفرات برتر این بخش هستند و علی سلیمانی از تهران نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

** ترانه
این بخش برگزیده ای نداشت؛ اما از دو هنرمند به نام های رضا نیکوکار از رشت و زهرا بشری موحد از شهر مقدس قم تقدیر به عمل آمد.

** شعر کوتاه
سید مهدی نژادهاشمی از خراسان شمالی تنها برگزیده این بخش بود؛ مجتبی صفدری از صومعه سرا گیلان و رضا فخاری از همدان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

** شعر کلاسیک
در بخش شعر کلاسیک نیز برگزیده ای شناخته نشد؛ این در حالی است که چهار نفر که شامل امید مهدی نژاد، عارفه دهقانی، حسین طاهری از زنجان و سارا جلوداریان از کاشان به عنوان تقدیری های این بخش معرفی شدند.

 نخستین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب با عنوان «مستور» در چهار بخش اصلی شعر کلاسیک و نو، شعر کودک و نوجوان، ترانه، شعر کوتاه یا هایکو یا طرح واره برگزار شد.
این کنگره که توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس، موسسه فرهنگی هنری توسعه هنرهای معاصر، بنیاد ملی مد و لباس ایرانی-اسلامی و موسسه فرهنگی فرهنگسازان مشعر، با هدف تولید محتوای عفاف و حجاب در قالب شعر، برپا شده بود، شانزدهم دی ماه و در آستانه روزی که دستور ننگین رضاخان برای کشف حجاب صادر شد، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار