27. دى 1394 - 14:13   |   کد مطلب: 8866
عبادی در افتتاحیه جشنواره مد لباس ایرانی اسلامی همدان مطرح کرد:
کاربردی کردن آثار منتخب از اهداف جشنواره است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: کاربردی کردن آثار منتخب و افزایش توسعه و خلاقیت و توان علمی و هنری مخاطبان از اهداف جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی همدان است.

به گزارش شبنم ها، فاضل عبادی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره استانی و بیستمین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در مجتمع آوینی همدان گفت: تمدن ایرانیان از هزاره های گذشته تاکنون ویزگی های مخصوص به خود داشته و در تمام زمینه های زندگی اجتماعی روش هایی متناسب با عقاید و خواسته ساکنان این منطقه برگزیده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه پوشش ایرانیان هم امری تاریخی و فرهنگی و هم مسئله ای  مذهبی اسلامی است اظهار کرد: درحقیقت پوشش ایرانیان در دوره های مختلف تاریخی و برهنه نبودن زنان و مردان ایران به گونه ای است که مورخ نامدار جهانی ویل دورانت می گوید: نقش پوشش زنان در ایران باستان چنان برجسته  است که می توان ایران را منشا اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست.

عبادی بیان کرد: در دهه های اخیر همراه با موج جهانی شدن و تسهیل  رفت و آمد و تجارت، فرهنگ غربی توانسته است مد و لباس مرتبط با عقاید و رسوم خود را با اشکالی نامرتبط با فرهنگ ملی و اسلامی به سوی کشورهای دیگراز جمله ایران سرازیر  کند.

وی با اشاره به سود جویی های داخلی و خارجی در صنعت مد و لباس گفت:خوشبختانه  کارگروه مد و لباس در قالب مدیریت پوشش اسلامی ایرانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است پاسخی به نیاز ساماندهی این حوزه و جلوگیری از سودجویی ها می باشد.

عبادی هدف جشنواره را دستیابی به ارزش ها و چشم انداز  مشترک استقرار مدیریت پوشش اسلامی  ایرانی دانست و اظهار کرد: این اهداف از طریق تعالی عملیاتی  و تولید صنعتی انبوه و سفارش جهت دستیابی به استانداردهای عملیاتی سازی، فعالیت فرهنگی منسجم از طریق وسایل ارتباط جمعی، حمایت و پشتیبانی  از طراحان و تولیدکنندگان ، تعیین و استقرار نظام جامع ارتقای شاخص های بهره وری و اثربخشی برای ایجاد  تسهیلات و ورود کارگزاران عرصه مد و لباس اسلامی ایرانی ایجاد می شود.

وی  افزود: در این راستا برگزاری جشنواره و نمایشگاه مد و لباس همدان نیز با هدف جریان سازی فعالیت های حوزه مد و لباس ، شناسایی و معرفی ظرفیت ها و مدل های پوشش ایرانی و اسلامی بانوان ، کاربردی کردن آثار منتخب و افزایش توسعه و خلاقیت و توان علمی و هنری مخاطبان، تعامل و هم افزایی اندیشه و هنر طراحان، تولید کنندگان و فروشندگان برپا شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پایان گفت:امیدواریم همه بازدیدکنندگان و به ویژه نسل جوان از فرصت به وجودآمده برای بازدید از این نمایشگاه استفاده کنند و اصحاب رسانه نیز در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و پوشش متناسب با فرهنگ این مرزو بوم حامی و مروج پیام  های این گونه نمایشگاه ها باشد.

دومین جشنواره استانی و بیستمین نمایشگاه کشوری  مد و لباس اسلامی در استان همدان از 27 تا 30دی ماه صبح و بعد از ظهر پذیرای علاقمندان است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار