29. دى 1394 - 18:02   |   کد مطلب: 8909
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه فوت بانوان در اثر سوءمصرف مواد مخدر در همدان افزایش داشته است، گفت: سال گذشته سه زن و امسال هفت زن در اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان همدان فوت شده‌اند.

به گزارش شبنم ها به نقل از فارس، علی‌احسان صالح ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان در خصوص آمار 9 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته در مدت یادشده 90 نفر به علت سوءمصرف مواد مخدر در همدان فوت ‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه از 90 نفر فوت‌شده برای مصرف مواد مخدر در استان 87 نفر مرد و سه نفر زن بوده‌اند، ادامه داد: تا آذرماه امسال 66 نفر به علت سوءمصرف مواد مخدر در همدان فوت کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 6 نفر در ملایر و چهار نفر در نهاوند فوت کرده‎اند، بیان کرد: در مجموع 103 نفر در استان همدان در اثر سوءمصرف مواد مخدر فوت شدند که از این تعداد سه نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه امسال هفت زن و 70 مرد در اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند، بیان کرد: امسال در مجموع 77 نفر در استان همدان فوت کرده‎اند که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

صالح در ادامه با بیان اینکه کاهش که در بحث فوتی‏‎های مواد مخدر در استان رخ داده به طور عمده در همدان بوده است، بیان کرد: سال گذشته 90 نفر و امسال 77 نفر در همدان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر فوت کردند و در دیگر شهرستان‎ها آمار تقریباً ثابت است.

وی با اشاره به اینکه فوت بانوان در اثر مصرف مواد مخدر در همدان افزایش داشته است و آمار فوتی زنان رو به افزایش است، ادامه داد: سن فوتی‌ها معمولاً بین 20 تا 35 سال بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان در ادامه با بیان اینکه به دنبال شناسایی افراد کارآفرین هستیم، اظهار کرد: افراد بهبودیافته و خانواده‎های آسیب‌دیده از اعتیاد دچار مشکل شده‎اند.

عبدالحسین مرادی گفت: به دلیل آسیب‌دیده بودن خانواده معتادان بهبودیافته، ستاد مبارزه با مواد مخدر با بانک کارآفرینی قرارداد امضا کرده و تسهیلات را در اختیار کارآفرین قرار می‎دهد تا کارآفرین برای این خانواده‌ها اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار