19. اسفند 1399 - 19:45   |   کد مطلب: 8923
معاون پیشین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد
۵ راهکار برای نجات کودکان ایرانی در تصادفات
معاون پیشین راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه شورای عالی ایمنی ترافیک باید زیر نظر رئیس‌جمهور تشکیل شود زیرا وزیر راه که هم‌اکنون رئیس کمیسیون راه‌ها است، خود باید پاسخگوی وضعیت راه‌ها باشد، پنج راهکار نجات کودکان ایرانی در تصادفات را تشریح کرد.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم، سردار محسن انصاری در نشست خبری پنجمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه و ترومای کودکان با اشاره به اینکه 51 درصد فوتی‌ها حوادث ترافیکی در صحنه حادثه رخ می‌دهد و 49 درصد از مرگ و میرها در حین انتقال به مراکز درمانی تا یک ماه بعد از ترخیص حادثه‌دیده است، اظهار داشت: البته تلفات در حوادث ترافیکی هیچ‌وقت به صفر نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه یک‌میلیون و 300هزار نفر در جهان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که این آمار در سال 2020 به یک‌میلیون و 900هزار و در سال 2030 به 2میلیون و 500هزار نفر افزایش می‌یابد.

انصاری با اشاره به افزایش ایمنی سفر در کشور از پیشنهاد تشکیل شورای عالی ایمنی ترافیک زیر نظر رئیس جمهوری خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه می‌بایست به‌سمت ساختار پویا برای سازمانی باشیم که بتواند وضعیت موجود را سامان ببخشد زیرا هم اکنون وزیر راه که ریاست کمیسیون راه‌ها را به‌عهده دارد خود باید به وضعیت کنونی پاسخگو باشد.

وی از انسان، جاده و خودرو به‌عنوان سه ضلع حوادث ترافیکی نام برد و توضیح داد: باید جاده و خودرو به‌گونه‌ای طراحی شود که در صورت خطای انسانی از وقوع حادثه پیشگیری کند که در حال حاضر این‌گونه نیست.

انصاری از ارائه چند پیشنهاد برای ایمنی کودکان در خودروها خبر داد و گفت: کودکان زیر 5 سال می‌بایست در صندلی عقب خودرو و در جایی مطمئن و ایمن مستقر شوند. همچنین کودکان زیر 13 سال نیز نباید در صندلی جلوی خودرو بنشینند.

وی بر ضرورت اجباری شدن استفاده صندلی کودک در خودروها تأکید کرد و گفت: خودروسازان ما باید بر اساس سن، قد و جثه کودکان نسبت به تولید صندلی‌های استاندارد خودرو اقدام کنند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار