23. آبان 1395 - 1:14   |   کد مطلب: 13553
هم‌زمان با ادامه پیشروی‌های ارتش عراق و نیروهای سوری در موصل و رقه، گروه تروریستی داعش پسربچه‌ها را با کمربندهای انفجاری به خطوط مقدم درگیری‌ها اعزام کرده است.
شبنم همدان,داعش,کودکان,عملیات انتحاری
به گزارش  شبنم همدان ، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی نوشت : یک منبع آگاه به گاردین گفته است داعش از عدۀ زیادی از کودکان در خطوط مقدم و میادین نبرد در رقه استفاده می‌کند.
 
وی افزود: «بسیاری از این پسرها فرزندان داعشی‌های کشته‌شده هستند. آن‌ها مثل ربات برنامه‌ریزی‌ شده‌اند. آن‌ها از هیچ‌چیزی نمی‌ترسند و نمی‌توان نجاتشان داد.»
 
به گفتۀ کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان و همچنین شاهدان در رقه و موصل، داعش همچنین ده‌ها هزار نفر از ساکنان این شهرها را آواره و از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.
 
حدود 48 هزار پناه‌جو از موصل گریخته‌اند و بسیاری از آنان از تشدید وحشی‌گری‌های تروریست‌های داعش خبر می‌دهند.
 
به گفتۀ آنان، تمامی مظنونین به همکاری با ارتش عراق کشته‌شده‌اند و این اعدام‌ها اغلب در میدان‌های عمومی شهر صورت می‌گیرد. به گفتۀ برخی ساکنان موصل، عده‌ای از بستگان و همسایگان آن‌ها به دلایل واهی ازجمله داشتن سیم‌کارت تلفن همراه به دست داعش کشته‌شده‌اند.
 
یک زندان زیرزمینی داعش دوشنبه (17 آبان) در منطقۀ شورا کشف شد که 961 مرد و پسر در آن در قفس‌هایی به ابعاد یک متر در نیم متر زندانی‌شده بودند. بسیاری از این زندانیان شکنجه‌شده بودند.
 
یکی از این افراد می‌گوید وی و خانواده‌اش در میان 500 نفری بودند که به‌اجبار داعش وادار شدند خانه‌های خود را ترک و به غرب موصل عزیمت کنند. وی افزود این گروه تروریستی قصد دارد از آن‌ها به عنوان سپر انسانی در برابر ارتش عراق استفاده کند.
 
وی افزود: «قسم می‌خورم که رفتار آن‌ها (داعشی‌ها) با مردم بدتر شده است. در ابتدا آن‌ها از شیوخ منطقه می‌خواستند بیعت کنند و عدۀ زیادی نیز این کار را انجام می‌دادند. اکنون حتی این شیوخ هم در معرض خطر قرار دارند.»
 
حتی اعضای این گروه تروریستی نیز از خشم داعش در امان نیستند. طبق اعلام سازمان ملل، داعش ماه جاری میلادی 7 عضو خود را به علت فرار از میدان جنگ سر برید و سرکردگان این گروه تروریستی با بلندگو هشدار می‌دادند که سرنوشت مشابهی در انتظار کسانی است که از میدان جنگ بگریزند.
 
این مقام داعشی تأکید کرد: «تمامی سرکردگان (داعش) از اوضاع موصل مطلع هستند. آن‌ها اخبار را به‌دقت رصد می‌کنند ... آن‌ها می‌دانند چگونه با نیروهای عراقی در این شهر مقابله کنند و مطمئن هستند که می‌توانند مدت زیادی مانع پیشروی آن‌ها شوند.»
 
وی در ادامه گفت: «اوضاع در رقه به گونۀ دیگری است. این شهر از موصل کوچک‌تر و دفاع از آن سخت‌تر است. تعداد ساکنان رقه به‌اندازه‌ای نیست که بتوان میان آن‌ها پنهان شد...»
 
جاده‌های بین موصل و رقه به‌رغم حضور تعداد زیادی از نیروهای عراقی در غرب موصل که مسئولیت جلوگیری از فرار اعضای داعش را به عهده‌دارند، همچنان باز است. تروریست‌های داعش در حال حاضر می‌توانند آزادانه به تلعفر در شمال غرب موصل که تحت کنترل داعش است، تردد کنند. شهرهای بلیج و بعاج در غرب تلعفر و شهر مرزی بو کامل و جادۀ داخلی سوریه به‌سوی رقه نیز هنوز در کنترل داعش قرار دارد.
 
گفته می‌شود ابوبکر البغدادی، سرکردۀ داعش در هفته‌های اخیر در تلعفر و بعاج به سر برده است.
 
عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر بافرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز شد.
 
ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‎های کُرد، در این عملیات از محورهای مختلف به سمت پایتخت خود خواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کرده‌اند.
 
نیروهای عراقی در هفته‌های اخیر موفق شده‌اند ده‌ها روستا و منطقه را در حومۀ موصل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.
 
شهر رقه در شمال شرق سوریه نیز از مارس 2013 (اسفند 1391) در اشغال گروه تروریستی داعش است. نیروهای منطقه‌ایِ موردحمایت امریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» یکشنبه (16 آبان) از آغاز عملیات آزادسازی رقه خبر دادند.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار