15. بهمن 1394 - 10:42   |   کد مطلب: 9155
هفت نفر از رزمندگان خوزستان مدافع حرم اهل‌بیت(ع) در درگیری با تروریست‌های تکفیری و داعشی برای شکست بزرگترین محاصره تاریخ به شهادت رسیدند.
حماسه آفرینی خوزستانی ها در شکستن بزرگ ترین محاصره تاریخ/مظلوم ترین شیعیان دنیا در یک قدمی آزادی

به گزارش  شبنم ها به نقل از  رهیاب، نبل و الزهراء دو شهر مهم شیعه‌نشین شمال شهر حلب سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، از اوایل ورود تکفیری ها در خاک سوریه تا کنون در محاصره کامل تروریست‌های مسلح قرار گرفته‌ اند، محاصره ای که از سوی ابررسانه‌های جهانی سانسور خبری شده است.

این دو شهر شیعی با جمعیت بالغ بر هفتاد هزار نفر، میزبان نزدیک پانزده هزار مسلمان شیعی دیگر نیز هستند که در پی آشوب‌های دو سال اخیر سوریه به آنجا پناهنده شده‌اند. همچنین هزاران نفر دیگر از جمله خانواده‌های مخالفان و برادران و خواهران اهل تسنن که از پیوستن به نیروهای ضد دولتی خودداری کرده‌اند، در این دو شهر اقامت گزیده‌اند.

عناصر تروریستی، از شیعیان این دو شهر ‌خواستند از حزب‌الله، ایران و حکومت بشار اسد اعلام برائت کنند، لکن با خودداری آنان و رد این درخواست، مورد خشم این عناصر قرار گرفتند.

 

لذا در پی تنگ‌تر شدن محاصره دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا در شمال حلب و حمله جبهه النصره به این دو شهر، دلیرمردان خوزستانی در کنار ارتش و حزب الله به کمک شیعیان شتافتند.

از این رو با موفقیت‌های کنونی عمق ریف حلب غربی تحت تسلط ارتش سوریه و حزب‌الله قرار می‌گیرد و به محض آزادی روستای «مایر» در شرق شهرک نبل، باید محاصره چهار ساله نبل و الزهراء را پایان یافته تلقی کرد و از همین اکنون شمارش معکوس آزادی این دو شهرک مقاوم، شروع شده است.

لذا امروزه در غرب حلب، ارتش و حزب‌الله در حال نزدیک شدن به شکستن حصر چهار ساله از دو شهرک «نبل» و «الزهراء» هستند. دو شهرک شیعه نشینی که دلیرمردان خوزستانی مدافع حرم برای آن حماسه آفرینی می کنند.

بر این اساس، هفت نفر از رزمندگان خوزستان مدافع حرم اهل‌بیت(ع) در درگیری با تروریست‌های تکفیری و داعشی برای شکست بزرگترین محاصره تاریخ به شهادت رسیدند.

 

این شهدای گران‌قدر از تیپ یکم حجت (عج) سپاه خوزستان جهت دفاع از حرم‌های مطهر به سوریه اعزام شده بودند که شب گذشته و صبح امروز در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) و برای آزادسازی نبل و الزهرا به درجه رفیع شهادت رسیدند.

پاسدار شهید محمود اسکندری، بسیجی شهید نری میسای، پاسدار شهید حسن رزاقی، پاسدار شهید حبیب رحیمی‌منش، بسیجی شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی، پاسدار شهید سعید علیزاده و پاسدار شهید حامد کوچک‌زاده هفت خوزستانی بودند که به خیل شهدای مدافع حرم در خوزستان پیوستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار