15. بهمن 1394 - 11:21   |   کد مطلب: 9161
دارنده سهمیه المپیک 2016 برزیل در رشته تیراندازی گفت: رهبر معظم انقلاب بهترین حامی ورزش زنان است.
 نجمه خدمتی: رهبر معظم انقلاب بهترین حامی ورزش زنان است

 به گزارش شبنم ها، «نجمه خدمتی» که در روزهای اخیر در جریان رقابت های تیراندازی قهرمانی هند در بخش بانوان توانست مدال طلای رشته تفنگ بادی 10 متر را کسب کند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مدال را به پاس حمایت های رهبرم از ورزش زنان و باور توانایی های آنان در عرصه های مختلف کشور بویژه ورزش به ایشان اهدا می کنم.
وی افزود: خوشبختانه زنان تیرانداز نشان دادند در صورت حمایت دولت و مسئولان ورزش کشور توانایی حضور قدرتمند در میدان های مختلف را دارند و امیدوارم با حمایت بیشتر مسئولان کشور بتوانیم چندین مدال المپیک برای کشورمان کسب کنیم.
این تیرانداز جوان کشورمان که در مسابقات جام جهانی تیراندازی آذربایجان با کسب مدال برنز جهان توانست سهمیه المپیک 2016 ریو را کسب کند، گفت: متاسفانه فدراسیون تیراندازی با مشکلات زیادی از جمله کمبود اعتبار و سختی در تامین فشنگ و امکانات برای تیراندازان مواجه است و امیدوارم این موضوع توسط وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گیرد تا فدراسیون بتواند برنامه های اردوهای داخلی و خارجی را برای آماده سازی تیم ملی به خوبی و منظم برگزار کند.
دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی، سطح رقابت های تیراندازی قهرمانی آسیا - انتخابی المپیک برزیل را در هند بسیار بالا عنوان کرد و گفت: کشورهایی که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده بودند، با آمادگی بسیار بالا در این رقابت ها شرکت کردند تا 28 سهمیه باقی مانده این قاره را بدست آورند.
وی ادامه داد: تیم ملی ایران با وجود مشکلات مالی زیاد توانست حضور پرقدرتی را در این رقابت ها به نمایش بگذارد و در برخی مواد و رشته ها، تیراندازان ایرانی با چند صدم اختلاف شانس کسب سهمیه را از دست دادند که امیدوارم با فراهم شدن امکانات بیشتر برای تیراندازان در المپیک بعدی جبران شود.
«خدمتی» حضور تیراندازان ملی پوش را در هند تجربه بسیار خوبی برای آنان دانست و افزود: بهترین های رشته تیراندازی در جهان از آسیا هستند و رقابت در کنار این افراد کمک کرد تا ما با تجربه ای به مراتب بیشتر راهی المپیک شویم.
این قهرمان تیراندازی المپیک جوانان 2014 ادامه داد: تیراندازان فقط حمایت مادی مسئولان را نمی خواهند، زیرا ما دوست داریم مسئولان کشور از نزدیک تلاش و تمرین ملی پوشان بویژه زنان تیرانداز را ببینند و این موضوع روحیه و انگیزه آنان را در سطح غیر قابل باوری افزایش خواهد داد.
وی اظهار امیدواری کرد تا مشکلات مالی فدراسیون تیراندازی هر چه زودتر مرتفع شود تا برنامه های آماده سازی تیم ملی و اردوهای داخلی و خارجی آنان براساس برنامه های تعریف شده تا اعزام به المپیک هر چه سریع تر آغاز شود.
تیم ملی تیراندازی ایران با 26 ورزشکار زن و مرد در رقابت های قهرمانی هند حضور یافت و در پایان دو تیرانداز زن و یک تیرانداز مرد موفق شدند برای این رشته سهمیه المپیک کسب کنند و به این ترتیب تعداد سهمیه های ایران برای حضور در المپیک به پنج سهمیه افزایش یافت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار