25. بهمن 1394 - 7:56   |   کد مطلب: 9308
دبیر چهارمین جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» از برگزاری اختتامیه این دوره از جشنواره در روز ۲۵ بهمن‌ماه جاری به میزبانی همدان خبر داد و گفت: ۱۳۳۶ اثر از عکاسان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
 اختتامیه جشنواره ملی عکس «وقف، چشمه همیشه جاری» در همدان برگزار می‌شود

 به گزارش شبنم ها ، لیلی یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی- هنری وقف چشمه همیشه جاری در این استان اظهار داشت: 1336 اثر از عکاسان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده با ارسال آثار مختلف 36 اثر به عنوان برگزیده و منتخب انتخاب شد.

وی با بیان اینکه آثار عکاسان از 25 استان به دبیرخانه ارسال شده است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره با اشاره به اهمیت هنر در تبلیغ وقف در حوزه دین و ارزش‌های اسلامی که یک رکن اساسی در فرآیند هویت‌سازی جامعه اسلامی در نظر گرفته شده و می‌تواند بهترین وسیله برای ترویج و اشاعه ارزش‌های والای دینی و انسانی باشد.

یوسفی با اشاره به موضوعات این جشنواره گفت: این جشنواره در موضوعات گسترده‌ وقف و ثمرات آن چون؛ بناهای موقوفه مثل حوزه‌های علمیه و بیمارستانها، مساجد، حسینیه‌ها و زیارتگاه‌ها، احیاء و آبادانی آمامزادگان و بقاع متبرکه، نذورات در مناسبت‌های مذهبی، خیرات و کمک به نیازمندان و ایتام، کمک هزینه‌های درمانی و تحصیلی، کمک و بازسازی مراکز درمانی، کمک و یاری به محرومان با رویکردی مثبت و حمایتی و با توجه به خلاقیت عکاس در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره با بیان اینکه ضمن اینکه جشنواره با رویکرد عکاسی مستند برگزار می‌شود، عنوان کرد: به نفرات برتر جشنواره تندیس، لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا می‌شود که جایزه نفر اول 30 میلیون ریال، نفر دوم 20 میلیون ریال و نفر سوم 10 میلیون ریال است، ضمن اینکه برای هر عکس راه یافته به نمایشگاه نیز مبلغ یک میلیون ریال حق التألیف پرداخت می‌شود.

وی با اعلام این مطلب که آثار منتخب جشنواره به صورت کتابی در 48 صفحه با تیراژ 500 جلد به چاپ می‌رسد، اظهار داشت: همچنین از آثار منتخب جشنواره نمایشگاهی از25 الی 30 بهمن ماه جاری در محل «گالری نگاه» در همدان برپا می‌شود.

مراسم اختتامیه چهارمین «جشنواره ملی وقف؛ چشمه همیشه جاری در رشته عکاسی» 25 بهمن در تالار فجر همدان و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و جمعی از مسئولان استانی همدان برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار