1. اسفند 1394 - 10:01   |   کد مطلب: 9401
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد :
نمایندگان باید به کمبود های قانون در خصوص بانوان بپردازند
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبر نگار شبنم ها گفت : نمایندگان باید به کمبود هایی که در قانون در خصوص بانوان وجود دارد بپردازند.
نمایندگان باید به کمبود های قانون در خصوص  بانوان  بپردازند

زنان به عنوان نیمی از جمعیت موثر و فعال جامعه اسلامی ایران حق حضور در صحنه های اجتماعی و  سیاسی و انتخابات‌های گوناگون  در جامعه را دارند.

در همین راستا رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان به خبرنگار شبنم ها گفت: حضور فعال و با بینش و آگاه  بانوان قطعا تاثیر بسزایی در هر چه با شکوه تر برگزارشدن انتخابات را دارد.

نرگس نور الله زاده اظهار داشت: اگر بانوان با آگاهی و درایت لازم بدانند که انتخابات چه تاثیری در سرنوشت خود و خانواده آنها دارد واینکه افرادی که اکنون توسط آنها انتخاب می شوند و به مجلس راه می یابند قوانینی را وضع  و اجرا می کنند که مستقیما با سرنوشت آنها در ارتباط است یقینا هم خودشان در انتخاب افراد دقت به خرج خواهند داد و هم با انگیزه  بیشتری می توانند بر انتخاب اصلح اعضای خانواده  اثرگذار باشند.

وی افزود: ضرورت مشارکت سیاسی زنان در عرصه های مختلف را می توان از توجه به دستورات دین دریافت چراکه با توجه به تعالیم اسلام سیاست با زندگی فردی ما عجین شده و این را می توان در زندگی الگوی زنان جهان اسلام حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) مشاهده کرد.

نور الله زاده در خصوص ضرورت مشارکت زنان در انتخابات گفت: هر انسانی باید نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه انتخابات یک فرصت برای تقویت وحدت ملی است گفت: امیدواریم موضوع مطالبات بانوان در حد شعار نباشد.

وی موضوع بیمه زنان خانه دار، خدمات اجتماعی و مشکلات زنان سر پرست خانوار را ازجمله مطالبات آنان دانست افزود: زنان سرپرست خانوار باید یک سری امتیازات داشته باشند تا تلاش آنان در جهت رفع مشکلات معیشتی در اجتماع موجب کمرنگ شدن نقش اصلی آنان در خانواده نشود.

نور الله زاده با بیان اینکه نمایندگان باید به کمبود هایی که در قانون در خصوص بانوان وجود دارد بپردازند اظهار داشت: مطالبه عمومی مردم از مجلس و دولت این است که با طرح قوانین مناسب و نظارت دقیق بر آنها موجب افزایش رفاه اجتماعی و خدماتی شوند که به عموم افراد جامعه ارائه شود.

وی در خصوص ارائه خدمات به بانوان شاغل گفت: مجلس و دولت باید به عنوان یک بحث اجتماعی وسیع به قشر بانوان بپردازند و   فضایی را تامین کند که مادران شاغل حضور بیشتری در کنار خانواده داشته باشند.

نورالله زاده بابیان این مطلب که قشر بانوان نیازمند توجه ویژه ای از سوی دولت است چرا که توجه به این قشر توجه به کل نظام جامعه است افزود: ما نگاه فمینیستی را به هیچ عنوان نمی پزیریم اما جایگاهی را که زن در اسلام و نظام جمهوری اسلامی دارد و شایسته آن است باید برای او فراهم شود.

نورالله زاده در خصوص نگاه دولت یازدهم به زنان گفت: نگاه دولت در تمام بخش ها سطحی است و فقط مربوط به بانوان نیست.

وی افزود: دولت در تمام بخش ها از جمله اقتصاد مقاومتی شعار گونه عمل می کند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: دولت همواره موضوع زنان را بحث مهم بیان می کند اما عملا اقدام خاصی درخصوص این قشر جامعه انجام نداده است.

وی در پایان تصریح کرد :باتوجه به ویژگی ها و حساسیت های این برهه از زمان همه بانوان جامعه ما باید با دو ویژگی حضور فعال و انتخاب آگاهانه وارد عرصه شوند و تمام اعضای خانواده را با هرنگاه، سلیقه و گرایشی که هستند در هر چه با شکوه تر برگزار شدن این حماسه  ترغیب کنند و خود حضور چشمگیر داشته باشند چرا که این حضور موجب قدرت و اقتدار جامعه خواهد شد .

 

انتهای پیام /

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار