12. خرداد 1399 - 13:10   |   کد مطلب: 9426

به گزارش شبنم ها، برای هر کسی 8 ساعت در روز پشت میز نشستن می تواند بسیار سخت باشد. باید فعال بود و از بدن خود محافظت کرد اما فضای ادارات متاسفانه کمتر این اجازه را به کارمندان می دهد. بعضی از ما فرصت دارند که اول صبح یا در وقت استراحت ناهار مقداری ورزش بکنند، اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم خیلی ها هم هستند که اصلا وقت انجام این ورزش ها را ندارند. اما همچنان باید مواظب بدن خود بود! در ادامه سه چیز را به شما معرفی می کنیم که با انجامشان می توانید با کمترین تلاش از سلامت خود محافظت کنید.

آب زیاد بنوشید

این کار نه تنها باعث می شود به بدن آب رسانی شود، بلکه وقتی زیاد آب می نوشید مجبورید چند دفعه ای سری به اتاق فکر اداره هم بزنید! با اینکه این کار شاید ابتدا برایتان اذیت کننده باشد اما خیلی زود عادت می کنید، این کار مجبورتان می کند تحرکتان را بیشتر کنید و هر چند وقت از جای خود بلند شوید. بلند شدن و راه رفتن از بی تحرکی نجاتتان می دهد و برای ستون فقرات و پاها مفید است. یک بطری آب روی میز خود نگهداری کنید تا همیشه آشامیدن آب را با خاطر داشته باشید.

از چشم های خود محافظت کنید

مرتب نگاه کردن به صفحه کامپیوتر آن هم برای ساعت ها می تواند بینایی تان را نابود کند. هر 20 دقیقه سعی کنید به مدت 20 ثانیه به نقطه ای دور خیره شوید و پلک بزنید. این کار باعث می شود چشمتان استراحت کند و همچنین پلک زدن چشم ها را دوباره مرطوب می کند.

هر روز خود را بکشید

هر روز بعد از کار چند دقیقه را به حرکات کششی اختصاص دهید. سعی کنید حرکات کششی را روی مناطقی مانند ستون فقرات انجام دهید چون کل روز را نشسته اید. حتی می توانید از این زمان استفده کنید و برای بیرون رفتن استرس چند نفس عمیق بکشید.

منبع: دکتر کرمانی

دیدگاه شما

آخرین اخبار