6. اسفند 1394 - 11:46   |   کد مطلب: 9517
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:
آموزش ملاک های انتخاب همسر به جوانان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: برای پیشگیری از منفی شدن رشد جمعیت، ميزان باروري كلي باید حداقل 2.1 فرزند (سطح جانشینی) باشد.
آموزش ملاک های انتخاب همسر به جوانان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور

به گزارش  شبنم ها به نقل از وبدا، دکتر محمد اسماعیل مطلق با اشاره به برگزاری کارگاه ترويج ازدواج سالم در جوانان، هدف از این کارگاه را ارتقاء آگاهي پرسنل بهداشتي در زمينه ازدواج سالم و ابعاد بیان کرد و گفت:  ارتقا مداخلات هوشمندانه در مورد ازدواج، ایجاد فضای مثبت در مورد ازدواج و ارتقا آگاهي پرسنل بهداشتي در زمينه اهميت آموزش مهارت های زندگی به جوانان از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه بوده است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان این که براساس سرشماري سال 90 ميزان باروري كلي در كشور 1.8 و در استان تهران 1.4 است، افزود: این میزان كمتر از سطح جانشيني است و برای پیشگیری از منفی شدن رشد جمعیت، این میزان باید حداقل 2.1 فرزند (سطح جانشینی) باشد.

دکتر مطلق درادامه، یکی از فواید ازدواج سالم را نجات از سرگردانی بیان کرد و افزود:  تکامل اجتماعی، ارضای صحیح غریزه جنسی و تداوم نسل، دوری از گناهان و کسب تقوا، طول عمر بيشتر، سلامت روان، رشد اخلاقي و معنوي و رشد اجتماعي از دیگر فواید ازدواج سالم است.

بنابراین گزارش در کارگاه ترويج ازدواج سالم مقرر شد که با همکاری معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به دختران و پسران ازدواج نکرده د رخصوص فواید ازدواج سالم، ملاک های انتخاب همسر و مهارت های زندگی به جوانان آموزش های لازم داده شود.

همچنین، در خصوص نگاه های متفاوت به زندگی در انتخاب همسر، سليقه ها و منش هاي متفاوت در بين زوجين، الگوها و عادت هاي خانواده ها در انتخاب يكديگر، لحاظ نمودن معيار تحصيلات قابل قبول در طرفين، فرهنگ سازي به منظور ارزش دانستن ازدواج سالم و تشكيل خانواده در استانها و شهرستانها و برگزاری کارگاه ها با مشارکت جوانان تبادل نظر شود.

گفتنی است: كارگاه آموزش معيارهاي همسرگزيني مناسب به جوانان، به منظور ارتقا آگاهي كارشناس مسئولين سلامت جوانان  روز دوشنبه 26 بهمن ماه، با همكاري معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتي درماني البرز، برگزار شد./

دیدگاه شما

آخرین اخبار