10. اسفند 1394 - 9:13   |   کد مطلب: 9552
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در بیرجند:
نقش بانوان در توسعه یافتگی دیده نشده است
شاور وزیر کشور در امور خانواده با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد باید به خوبی آسیب شناسی شود، گفت: زنان در توسعه هم نقش و هم سهم دارند اما نقش و سهم زنان در توسعه دیده نشده است.
نقش بانوان در توسعه یافتگی دیده نشده است

به گزارش شبنم ها به نقل از  تسنیم ، فهیمه فرهمندپور عصر امروز در کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب‌ها و چالش‌های موجود در خراسان جنوبی باید بررسی شود، اظهار داشت: زنان در توسعه نقش دارند وهم از توسعه سهم دارند اما متأسفانه در جامعه آنچنان که شایسته است نقش و سهم زنان از توسعه یافتگی دیده نشده است.
وی با بیان اینکه  ورود بخش خصصوصی اگر به خوبی مدیریت نشود دو آسیب به وجود می‌آورد، افزود: آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، شغلی و تأمین نشده حقوق کافی برای زنان از آسیب‌ها است که می‌تواند ترویج بی عدالتی پنهان را در بر داشته باشد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد باید کارشناسی شود، زیرا اعتیاد هم علت و مهم معلول دارد و دیگر آسیب‌ها را نمی‌توان بدون بررسی کارشناسی به نتیجه رساند.
فرهمندپور افزود: ما باید به توسعه امنیت اقتصادی زنان کمک کنیم که این تنها مربوط به زنان شاغل باشد بلکه نفع اشتغال زنان به جامعه می‌رسد که باید به تمامی ابعاد رسیدگی و بررسی شود.
وی با بیان اینکه هنوز سهم زنان در توسعه و نقش آنها در توسعه دیده نشده است، اظهار داشت: تحصیل دختران دانشجو یک ظرفیت است اما بیکاری می‌تواند معضلاتی بزرگ ماندن افزایش زندگی مجردی در شهرهای بزرگ را در پی داشته باشد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: دستگاه‌های عضو کارگروه زنان و خانواده بیشترین ارتباط را با زنان دارند و بیشتر از اینکه قانون علت ارتکاب جرائم توسط زنان باشد، آگاهی نداشتن زنان علت جرم است که باید به توسعه آگاهی کمک کند.
فرهمندپور افزود: اداره کل ورزش و جوانان که مدارس را برای دانش آموزان تجهیز می‌کند، آموزش و پرورش می‌تواند این تجهیزات مدارس را عصرها در اختیار مادران دانش آموزان همان مدرسه قرار دارد.
وی اظهار داشت: برای عرضه محصولات مشاغل خانگی که امکان عرضه در فروشگاه‌ها را ندارند باشد و بازارچه دائمی و فصلی تشکیل شود و مشکلاتی که در بازاریابی و فروش محصولات بانوان و مشاغل خرد وجود دارد رفع شود.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: دستگاه‌هایی که در کارگروه امور بانوان هستند با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند تا مشکلات این کارگروه برطرف شود.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار