16. اسفند 1394 - 11:45   |   کد مطلب: 9678
مخترع «مهر نماز هوشمند» عنوان کرد: مهر نماز هوشمند وسیله‌ای الکترونیکی است که می‌تواند به پیشبرد آموزش نماز و قرآن در تمامی سنین و بیماران مبتلا به آلزایمر کمک شایانی کند.
طراحی مهر نماز هوشمند وسیله‌ای برای پیشبرد آموزش نماز

 به گزارش شبنم ها، محمد امین حیرانی، مخترع «مهر نماز هوشمند» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: مهر نماز هوشمند وسیله‌ای الکترونیکی است که می‌تواند به پیشبرد آموزش نماز و قرآن در تمامی سنین  و بیماران مبتلا به آلزایمر کمک شایانی کند.
وی افزود: مهر هوشمند به گونه‌ای تنظیم شده که در صورت نیاز آموزش لازم را قبل از نماز به صورت صوتی به فرد نمازگزار می‌دهد و نیز در طول نماز اذکار را به جای فرد قرائت می‌کند و می‌توان به عنوان امام جماعت از آن استفاده کرد.
حیرانی خاطرنشان کرد: صحت قرائت و نیز جایگزینی آن به عنوان امام جماعت این مهر هوشمند از سوی 5 تن از مراجع مورد تأیید قرار گرفته است و ایرادی از نظر احکام شرعی و دینی به این مهر وارد نشده است.
وی افزود: برای تولید و عرضه آن به بازار پیگیری زیادی انجام داده‌ام، ولی متأسفانه هیچ یک از مراکز به دلایل و بهانه‌های مختلف ازجمله کمبود بودجه همکاری لازم را نکرده‌اند.
مخترع «مهر نماز هوشمند» خاطرنشان کرد: طرح‌ها گوناگونی وجود دارد که از آنها پشیتیبانی لازم صورت نگرفته که این موضوع باعث دلسردی شده است و حتی برخی از دوستان که دارای طرح و اختراع‌های دیگری هستند از کار خود دست کشیده‌اند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح در جشنواره خوارزمی رتبه سوم را کسب کرده‌ام ولی هیچ‌گاه تقدیری شایسته انجام نشده است، با وجود این مشکلات در حال ارتقاء این طرح هستم و می‌خواهم دستگاه علاوه بر آموزش صوتی نماز و قرآن، آموزش تصویری و پرسش سؤالات شرعی و پاسخگویی توسط دستگاه طبق حکم تمامی مراجع محترم تقلید نیز داشته باشد و اطلاعات آن در صورت تغییر رساله سالی یکبار به صورت آنلاین یابه نحوی دیگر تغییر کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار