17. اسفند 1394 - 9:27   |   کد مطلب: 9683
استاندار همدان با تأکید بر ضرورت تسهیل شدن شرایط پرداخت وام ازدواج در استان گفت: میزان پرداختی وام ازدواج در اوایل سال آینده باید به ۱۱۸ میلیارد تومان برسد و در این راستا ۲۰۰ مورد وام ازدواج برای دانشجویان مدنظر قرار می‌گیرد.
روند پرداخت وام ازدواج در استان همدان تسهیل شود

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم، محمدناصر نیکبخت عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند اظهار داشت: شور و نشاط مردمی و حضور پررنگ مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری روز ماندگار دیگری را در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور رقم زد.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌های معیشتی و مشکلاتی که بر مردم حاکم شده است، پیش‌بینی حضور کمرنگ مردم در انتخابات 7 اسفند شده بود اما مردم با حضور سرنوشت‌ساز خود نشان دادند که همچنان حامی نظام هستند و به امور کشور اعتقاد دارند.

مشارکت 58 درصدی مردم استان در انتخابات

استاندار همدان بیان کرد: با وجودی که آمار افراد واجد شرایط در استان همدان را بالا اعلام کرده بودند اما نرخ مشارکت مردم استان در انتخابات 58 درصد برآورد شد و این در حالی است که نرخ مشارکت در کل کشور بیش از 62 درصد اعلام شد.

وی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات نشان می‌دهد که مردم با اعتقاد راسخ به نظام در پای صندوق‌های رأی حرف و خواسته خود را اعلام می‌کنند و در این راستا ما به نتیجه آرای مردمی احترام می‌گذاریم و برای ما ارزشمند است.

نیکبخت افزود: مردم استان به خوبی منتخبان خود را راهی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کردند چرا که با همراه کردن خود با نظام و دولت به دنبال رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت استان بودند.

وی عملکرد حوزه اجرایی انتخابات را مطلوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: هیچ مورد تخلف و اشکالی نسبت به شمارش آرا و تجمیع آرا در انتخابات ارائه نشد و از هیئت نظارت بر انتخابات هیچ تخلفی را ندیدیم و هیئت اجرایی هم بدون مشکل اساسی کار را پیش برد.

استاندار همدان افزود: هیچ یک از احزاب، تشکل‌ها، سیاسیون و مردم نیز تخلف و بی‌قانونی را گزارش نکردند اما از برخی نواحی تخریب‌هایی علیه برخی بزرگان استان نشأت گرفت که انتظار این گونه رفتارها را نداشتم.

برخی قصد غبارآلود کردن فضای انتخابات را داشتند

وی گفت: برخی به دنبال غبارآلود کردن فضای انتخابات بودند و این اقدام کار پسندیده‌ای نبود و این موارد دل انسان را به درد می‌آورد.

نیکبخت تصریح کرد: چه ضرورتی دارد که به بزرگان خود آسیب وارد کنیم و به شأن دینی و فردی این بزرگان که پشت سر آنها نماز می‌خوانیم لطمه وارد کنیم و نباید این مباحث برای تضعیف کسی مطرح شود.

وی گفت: با تمام این مباحث انتخابات با حفظ امانت و شور و هیجان مردم برگزار شد و در این میان شکوه آفرینی مردم و سلامت انتخابات برای ما مهم بود و رأی مردم نیز برای ما قابل احترام است.

استاندار همدان با اشاره به 18 اسفندماه سالروز بزرگداشت سیدجمال‌ اسدآبادی بیان کرد: با همکاری و همراهی نماینده‌ ولی‌فقیه در استان همدان سال 95 به عنوان سال سید‌جمال‌الدین اسدآبادی در استان نام‌گذاری می‌شود.

نیکبخت افزود: با این نام‌گذاری به دنبال معرفی و اثبات عظمت این بیدارگر مشرق زمین به جهانیان هستیم و باید بنیاد سیدجمال در استان فعال و تقویت شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مردم از امور فرهنگی خیلی راضی نیستند اظهار داشت: با توجه به شرایط بودجه و محدودیت‌های اعتباری همه در زمینه امور فرهنگی تلاش کردند اما شورای فرهنگ عمومی در سال جدید باید بیشتر تشکیل جلسه بدهد.

پرداخت وام ازدواج تسهیل شود

وی با تأکید بر ضرورت تسهیل شدن شرایط پرداخت وام ازدواج در استان همدان گفت: باید از ظرفیت بانک‌های خصوصی برای پرداخت وام ازدواج در استان استفاده شود و میزان پرداختی وام ازدواج در اوایل سال آینده باید به 118 میلیارد تومان برسد.

نیکبخت افزود: به منظور رسیدگی هر چه سریع‌تر به متقاضیان وام ازدواج پشت نوبتی 200 مورد وام ازدواج توسط صندوق کارآفرینی امید به دانشجویان استان همدان اختصاص می‎یابد.

وی عمده مشکلات جوانان برای ازدواح را بیکاری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با به ثمر رسیدن برجام و لغو تحریم‌ها و گشایش‌ها بخشی از مشکل اشتغال جوانان رفع شود چرا که دانشجویان بدون شغل تمایلی به ازدواج ندارند.

استاندار همدان بیان کرد: سن متعارف برای ازدواج جوانان 32 سال نیست و باید سن ازدواج کاهش یابد و به زیر 20 سال برسد که البته حمایت خانواده‌ها در ترغیب جوانان به ازدواج نیز مؤثر است.

اهانت به زنان توسط یکی از نمایندگان قابل پذیرش نیست

وی با اشاره به ضرورت صیانت از حجاب و عفاف در شهر دارالمؤمنین همدان اظهار داشت: در انتخابات هفتم اسفند ماه میانگین حضور و مشارکت زنان و مردان همدانی در انتخابات به صورت مساوی بود و حتی در برخی از شهرستان‌ها درصد مشارکت زنان بیش از مردان بود.

نیکبخت با بیان اینکه اسلام اصیل برای زنان ارزش قابل توجهی قائل شده است، افزود: با وجود اثبات نقش آفرینی زنان در کشور ما، متأسفانه یکی از نمایندگان مجلس به زنان کشور اهانت کرده است که قابل پذیرش نیست و جای تأسف دارد.

وی این گونه اظهار نظرها درباره زنان را اهانت دانست و بیان کرد: این گونه سخن گفتن آن هم در ایام فاطمیه پیرامون زنان جای تأسف دارد و باید با آن برخورد شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار