20. آبان 1399 - 14:44   |   کد مطلب: 11854
یک پژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده از نوشیدنی کامبوجا به درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی و مزمن کمک می‌کند.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : محمد عبدالهی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کامبوجا نوشیدنی شفابخشی است که از تخمیر نوعی قارچ طبیعی بدست می‌آید و با رژیم غذایی درست و استفاده مکرر آن می‌توان مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها شد.
 
وی بیان کرد: این روزها قارچ کامبوجا به دلیل فواید بی‌شمارش در بین طرفداران تغذیه سالم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.
 
عبدالهی در مورد فرآیند تخمیر این قارچ تصریح کرد: تخمیر و تولید این نوشیدنی از ترکیب چای سبز، شکر و قارچ کامبوجا در طول یک هفته بدست می‌آید.
 
وی در خصوص فواید این اکسیر جوانی عنوان کرد: این شربت با حفاظت از سیستم ایمنی و گوارشی بدن می‎تواند با سموم ناشی از داروهای شیمیایی و انواع آلودگی‌ها مقابله و آنها را به ترکیبات قابل دفع در بدن تبدیل کند. نوشیدنی کامبوجا همچنین با آزادسازی آهن موجود در چای و جذب این ماده از سبزیجات، باعث افزایش هموگلوبین خون، انتقال اکسیژن به بافت ها و رفع خستگی مزمن می‌شود. 
 
عبدالهی با بیان اینکه کامبوجا با تنظیم متابولیسم بدن به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند، اظهار کرد: این شربت با داشتن حجم بالایی از ویتامین ث در پیشگیری عوارضی چون آسیب های سلولی، تشکیل تومورهای سرطانی، بیماریهای التهابی و از کار افتادن سیستم ایمنی بسیار موثر است.
 
وی با اشاره به اینکه قارچ کامبوجا به شکل مؤثری زخم های دستگاه گوارش را درمان می ‌کند، ادامه داد: این شربت سبب کاهش قند خون و درمان دیابت‌های عصبی شده و برای افرادی که نارسایی کلیوی دارند، بسیار مفید است.
 
عبدالهی درباره موارد منع مصرف کامبوجا یادآور شد: خانم‌های باردار و شیرده، کودکان، اشخاصی که زخم معده دارند و یا اسید معده‌شان بالاست، هرگز نباید از این شربت استفاده کنند.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار