18. آبان 1395 - 14:54   |   کد مطلب: 13465
بلوک زایمانی تک نفره LDR در شهرستان‌های بهار و فامنین دارای هفت واحد هستند تا مادران به هنگام زایمان مراقبت‌های ویژه را در بخش خصوصی داشته باشند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم : مراسم افتتاح هم‌زمان 714 واحد تک‌ نفره زایمان طبیعی در کشور در راستای اجرای طرح تحول نام سلامت در 144 بیمارستان صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد که در این راستا بلوک زایمانی بیمارستان امام حسن(ع) فامنین و بیمارستان آیت‌الله بهاری شهرستان بهار نیز افتتاح شد.

بلوک زایمانی تک نفره LDR در شهرستان‌های بهار و فامنین دارای هفت واحد هستند تا مادران به هنگام زایمان مراقبت‌های ویژه را در بخش خصوصی داشته باشند.

این بلوک‍‌های زایمانی همگام با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش نرخ سزارین اجرا شده است که به ازای هر واحد 110 میلیون تومان اعتبار صرف تأمین تجهیزات شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در این آیین اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت فرصتی برای بهبود شرایط بهداشت و درمان ایجاد کرد تا بر این اساس هتلینگ بیمارستان‌ها، تجهیزات پزشکی، جذب پزشکان مقیم و جبران کمبود نیروی انسانی عملیاتی شد.

علی عطایی با اشاره به ضرورت ایجاد فرهنگ انجام زایمان طبیعی در مادران باردار افزود: ایجاد بلوک‌های زایمانی سبب می‌شود تا مادران تحت نظر پزشکان متخصص زایمان ایمنی داشته باشند.

وی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد 46 واحد زایمانی در بیمارستان‌های استان بیان کرد: امروز به صورت هم‌زمان هفت واحد بلوک زایمانی در شهرستان‌های فامنین و بهار افتتاح شد و مابقی واحدها نیز هم‌زمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: برای ساخت، تعمیر و تجهیز این بلوک‌های زایمانی 6.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: سال 92 شاخص سزارین در استان همدان 47.8 درصد بود که هم‌زمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت و رایگان شدن خدمات زایمان طبیعی این شاخص اکنون به 45.99 رسیده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار