22. آبان 1395 - 15:34   |   کد مطلب: 13535
فاطمه مادرش را عامل موفقیت می داند و می گوید: برای حفظ قرآن مادرم بهترین مشوقم بود و همراه من به کلاس می آمد و کنار من قرائت قرآن را شروع می کرد.
تربیت قرآنی , afkl ih ,شبنم ها

به گزارش شبنم ها، 

دختران ایرانی در عرصه های مختلف نشان داده اند که می توانند بهترین ها باشند.  هر یک از دختران سرزمین ما با ایمان به خدا  در عرصه ای که فعالیت می کنند همچون ستاره ای می درخشند. البته نباید فراموش کنیم در پس تربیت این فرزندان موفق مادرانی قرار دارند که با تمام توان و از دل و جان دخترانشان را حمایت می کنند.

برخی از مادران با اینکه خود زنانی خانه دار هستند ولی فرزندانی را تربیت کرده اند که هر یک از برترین های  دوره خویش هستند. منیژه نوری اجلالی مادر چهار فرزند است. این مادر توانسته است با تربیت صحیح و حمایت و پشتیبانی به جا موفقیت همه فرزندانش را در زمینه های مختلف ببیند.

زکیه خدابنده لو یکی از دختران این مادر است. زکیه متولد سال1378 است و در ورزش تنیس بانوان استان همدان نفر اول هر دوره است. زکیه می گوید من از 7 سالگی با تشویق پدر ومادرم به این ورزش روی آوردم. آرامشی که از مادر می گرفتم موجب موفقیت من بوده است. هر بار که خسته می شدم هر بار که از ادامه راه نا امید بودم و هر بار که با شیطنت های کودکانه می گفتم من دیگر باشگاه نمی روم، مادرم با حضورش مانند کوه مرا پشتیبانی می کرد و می گفت زکیه جان تو هنوز اول راه هستی نباید دلسرد شوی.

زکیه ادامه می دهد؛ مادرم همیشه میگفت:  هر بار باید بیشتر تلاش کنی چون دوستان تو هم هر بار تلاش بیشتری می کنند تا از تو جا نمانند. بدان آنها هم همزمان با تو تلاش میکنند. مادرم همه با جمله  « به خدا توکل کن» من را آرام می کرد.

 

خواندن آیت الکرسی توسط مادرم قبل از مسابقه به من آرامش می دهد

زکیه می گوید وقتی به اردو میروم و دور از مادر هستم قبل از مسابقه حتما باید با مادرم صحبت کنم . مادرم پشت تلفن برایم هورا می کشد وتشویقم می کند. برایم آیه الکرسی می خواند و می گوید به خدا میسپارمت. و مثل همیشه می گوید: دخترم  توکل کن ، که تو زحمت خودت را کشیده ای پس راضی باش به رضای خدا.  این لحن مادر آرامش مرا قبل از مسابقات بیشتر می کند و دلم را به لطف خدا امیدوار می گرداند.

زکیه مادرش را نمونه کامل ایثار و از خودگذشتگی می داند و می گوید مادرم در کنار ورزش سخت پیگیر درسهایم است و همیشه می گوید: زکیه جان هرگز فراموش نکن که اولویت اول درس است و بعد ورزش.

 

با تشویق و همراهی مادرم موفق به حفظ قرآن شدم

 فاطمه خدبنده لو خواهر کوچکتر زکیه است. او متولد سال  است و 1381 از شش سالگی در جامعه القرآن همدان شرکت می کند. فاطمه در این مورد می گوید:  مادر وخاله ام در این راه نقش بسیار مؤثری داشته اند. آنها بهترین مشوقان من بودند. فاطمه مادرش را عامل موفقیت می داند و می گوید: برای حفظ قرآن  مادرم همراه من به کلاس می آمد و کنار من قرائت قرآن را شروع می کرد و همیشه به من می گفت تو ازمن بهتر قرآن می خوانی.

 گاهی وقتها هم با هم شروع می کردیم به قرآن خواندن و گاهی اوقات پدرم هم ما را همراهی می کرد. هر بار بعد از اینکه یک جزء را حفظ می کردم پدرم برایم یک هدیه می گرفت.

 

تاثیر قرآن در درس وموفقیت های دیگر

فاطمه حفظ قرآن را در زندگی اش نقطه عطفی می داند و می گوید: حفظ قرآن باعث شده است که حافظه ام قوی شود. این قدرت حافظه در درسها به من کمک می کند واین را مدیون قرآن و زحمات خانواده ام هستم.

وی می گوید: قرآن موجب می شود  بیشتر با ارزش وجایگاه والدینم آشنا شوم و خدا را به خاطر بزرگترین نعمتش سپاسگزارم. بهترین نعمت خدا پدر ومادری است که به من عطا کرده است. برکت و نور قرآن موجب شده است به عنوان یک دانش آموز چادری بتوانم روی دوستان خود هم تاثیر گذار باشم. خیلی خوشحالم که آنها هم از پوشش چادر استفاده می کنند. فاطمه  موفق شده است  در مسابقات مفاهیم قرآن مدرسه های استان همدان رتبه اول را کسب کند.

این دختران موفق در سایه پرورش اسلامی خانواده خود توانسته اند برای شهر و استانشان افتخار کسب کنند. 

انتهای پیام/ 

شبنم ها , afkl ih, تربیت قرآنی

دیدگاه شما

آخرین اخبار