12. فروردين 1399 - 16:52   |   کد مطلب: 13538
این کتاب به مخاطب خود می گوید اگر فرصت اندکی به دست آوری از آن بهترین استفاده را داشته باش چرا که همین فرصت کوچک می تواند پله ای برای موفقیت باشد.

به گزارش شبنم ها،

کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد اثر دکتر «اسپنسر جانسون» و«کن بلانچرد» است که توسط  انتشارات اختر به چاپ رسیده است. این کتاب چهار شخصیت دارد که دو شخصیت آن دو موش به نام های «اسنیف» و«اسکری» هستند ودو شخصیت دیگر «هم»  و «ها» دو انسان کوچک هستند. این افراد در یک ماز (هزار تو ) زندگی می کنند. تنها راه تغذیه این شخصیت ها از پنیر است. وقتی پنیر خوراکی آنها تمام می شود دو موش به دنبال راه دیگری می روند ولی دو انسان غرق در تفکر می شوند که چرا این پنیر تمام شده و الان  نیست یا سعی در انکار موقعیت از دست رفته دارند وبا این تصور که ممکن است  در آینده نیز در این موقعیت قرار بگیریم تغییر را دیر می پذیرند.

این کتاب تمثیلی است از زندگی در دنیای واقعی  انسان ها و برای هر خواننده در هر سن وسالی می تواند یک تلنگر باشد برای تعیین هدف و تلاش در مسیر زندگی.  گاهی انسان با از دست دادن یک موقعیت خوب متوقف می شود و تلاش خود را برای حرکت دوباره از دست می دهد. برای همه ما شرایطی پیش آمده که تنها با اندیشیدن به موفقیت قبلی زمان حال را از دست می دهیم ویا به بهانه تنبلی آینده را فدای گذشته می کنیم.

 این کتاب به مخاطب خود می گوید اگر فرصت اندکی به دست آوری از آن بهترین استفاده را داشته باش چرا که همین فرصت کوچک می تواند پله ای برای موفقیت باشد. عمر ما آنقدر طولانی نیست که به انتظار کمک ویا امید های واهی سپری کنیم . ماز (هزار تو) در این داستان همان افکار پیچیده ما در زندگی است هر فرصتی می تواند تلنگری برای تلاش وکوشش ما باشد .وهر یک از شخصیت های این کتاب می تواند نماد از یک گروه از افراد که هر کدام با انتخاب اینکه چگونه در مقابل تغییرات واکنش نشان می دهند قرار می گیرند.

در برخی موارد افراد در ذهن خود از تغییرات می هراسند  در حالی که این تغییرات در دنیای واقعی آنقد هم سخت نیست. وقتی ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم باید خودمان را آماده تغییر و باز بینی دوباره بکنیم . برای «ها» (شخصیت آدم کوچولو داستان ) شعارهایی که بر روی دیوار نوشته بود انگیزه ای برای ادامه جستجو بود سعی کنیم انعطاف پذیر باشیم واز تغییرات پیش آمده در زندگی را فرصتی جهت ارتقای خود بدانیم.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار