19. آذر 1395 - 1:52   |   کد مطلب: 14112
مسابقه ای که امروز برگزار می شود:
شناسایی نخبگان کشور با محاسبات ذهنی
مدیر دفتر مرکزی UCMAS استان گلستان با اشاره به اقتدارآفرینی 10 دانش‎آموز این استان در مسابقات جهانی محاسبه ذهنی امارات گفت: نخبگان کشور در مسابقه محاسبه ذهنی شناسایی می‎شوند که آینده روشنی پیش‎روی آنها است.
شبنم ها , afkl ih, نخبگان کشور , shabnamha.ir, محاسبه ذهنی

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس:

فشین کادری پنجشنبه شب در آئین تجلیل از مقام آورندگان بیست و یکمین مسابقه جهانی محاسبه ذهنی «UCMAS» کشور امارات که در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته پنج نماینده از استان گلستان به مسابقات هندوستان اعزام شدند و دو قهرمان و نفرات اول و دوم را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در سه سطح استانی، کشوری و جهانی برگزار می‎شود، تصریح کرد: دانش‎آموزان پس از گذراندن فیلترهای مختلف به مسابقات جهانی راه پیدا می‎کنند، تقریبا پنج ماه بدون وقفه زمان می‎گذرانند تا طی هشت دقیقه به سوالات پاسخ دهند که کار بزرگی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نخبگان کشور در این مسابقات شکوفا و شناسایی می‎شوند، افزود: کسب این افتخارات مرهون سه مولفه دانش‎آموز، مربی و خانواده است.

کادری از مسئولان خواست تا این مسابقات در استان گلستان نیز برگزار شود و در ادامه گفت: نزدیک به دو سال است که مسابقه محاسبه ذهنی از مالزی به سایر کشورها در گردش است، قرار شدت تا مسابقات کشوری از تهران به شهرستان‎ها تمرکززدایی شود که اگر این اتفاق بیفتد استان گلستان متقاضی میزبانی مسابقات کشوری در این بخش است.

 وی با اشاره به استعداد بسیار خوب دانش‎آموزان استان گلستان در مسابقات محاسبه ذهن اظهار کرد: برگزاری این مسابقات در راستای آورده اقتصادی و فرهنگی به استان کمک می‎کند.

مدیر دفتر مرکزی UCMAS استان گلستان از مسئولان خواستار حمایت همه جانبه شد و ابراز کرد: برنامه‎ریزی و حمایت مسئولان می‎تواند کمک بزرگی به ما کند، فقط باید فرصت را غنیمت شمرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار