19. دى 1395 - 8:47   |   کد مطلب: 14675
با کمک برنامه خندوانه صورت گرفت
رکورد ثبت نام برای «کارت اهدای عضو» شکسته شد
در طول 72 ساعت پس از پخش برنامه خندوانه با موضوع اهدای عضو بیش از 90 هزار نفر برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کردند.
اهدای عضو,فرهنگ سازی اهدای عضو,مرگ مغزی,معلولیت,رکورد شکنی اهدای عضو,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : پس از توضیحات دکتر کتایون نجفی زاده، مسئول شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت و مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، در خصوص فرآیند مرگ مغزی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی (برنامه خندوانه) طی 72 ساعت با همت مردم شریف ایران کشور استقبال شگفت انگیزی در ثبت نام کارت اهدای عضو صورت گرفت.
 
به اطلاع می رساند پس از گذشت 72 ساعت از پخش برنامه مذکور شمار متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو در سامانه ehda.center به بیش از 90 هزار نفر رسیده و این موفقیت چشمگیر نشان از تاثیر بی بدیل رسانه ملی در ارتقای فرهنگ اهدای عضو دارد.
 
در طول 72 ساعت پس از پخش برنامه خندوانه با موضوع اهدای عضو بیش از 90 هزار نفر برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کردند.
 
کتایون نجفی زاده سه‌شنبه شب در برنامه خندوانه حاضر شد و مردم را با فرآیند مرگ مغزی آشنا کرد.
 
همزمان با معرفی سامانه ehda.center برای ثبت نام کارت اهدای عضو از سوی رامبد جوان، مجری برنامه، بیش از پنج هزار نفر به صورت آنلاین و هم زمان، به بازدید از سایت انجمن اهدای عضو ایرانیان پرداختند و پس از 72 ساعت آمار ثبت نام کارت اهدای عضو به بیش از 90 هزار نفر رسید.
 
این در حالی است که پیش از آن روزانه تنها 500 تا هزار نفر متقاضی در سامانه ehda.center برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام می کردند و این آمار حکایت از افزایش 80 برابری درخواست کارت اهدای عضو و شکستن رکورد این اقدام خداپسندانه دارد.
 
بالاترین آمار ثبت نام کارت اهدای عضو با 15 هزار ثبت نام در یک روز به زمان اهدای عضو عسل بدیعی بازیگر سینما و تلوزیون ایران باز می گردد.
 
لازم به ذکر است؛ در حال حاضر سایت ehda.center بیش از 220 هزار نفر بازدید کننده دارد.
 
مسن‌ترین فردی که در حال حاضر درخواست کارت اهدای عضو نموده آقایی متولد 1309/2/24 و کوچک‌ترین فرد کودکی متولد 95/10/14 است.
 
اهدای عضو یک اقدام انسانی خارق العاده است که خانواده هر فرد مرگ مغزی با رضایت به اهدای ارگان های عزیز خود می توانند جان یک تا هشت نفر را نجات داده و یک تا 53 تن را از معلولیت برهانند. اهدای عضو تنها اهدای بخشی از بدن نیست، بلکه اهدای زندگی به یک فرد مناظر است که شاید سالها در آرزوی سلامتی به سر برده است.
 
بی شک رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی و تشویق مردم به اهدای عضو، نقش بی بدیل را ایفا می کنند و این آمار نیز بر این ادعا صحه می گذارد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار