19. دى 1395 - 12:32   |   کد مطلب: 14679
این نمایش با نگاهی متفاوت به وضعیت خانواده شهدای مفقودالجسد، چشم انتظاری آنها برای بازگشت فرزندشان از جنگ و ماجرای رزمندگان کم سن و سالی که بدون اجازه والدین خود راهی جبهه‌ها شدند، می‌پردازد.
 نمایش خط سوم,همدان,سالروز کربلای 5,فواد ابراهیمیان,خانواده شهدا,گروه نمایش صورتک,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : فواد ابراهیمیان با اشاره به آئین افتتاحیه نمایش "خط سوم"  در سالروز آغاز عملیات کربلای 5 اظهار داشت: نام این نمایش با الهام از اشعارمولانا در 4 اپیزود طراحی شده و به اجرا در می‌آید.

وی افزود: این نمایش با نگاهی متفاوت به وضعیت خانواده شهدای مفقودالجسد، چشم انتظاری آنها برای بازگشت فرزندشان از جنگ و ماجرای رزمندگان کم سن و سالی که بدون اجازه والدین خود راهی جبهه‌ها شدند، می‌پردازد.

نویسنده نمایش "خط سوم" درباره مراحل شکل‌گیری این نمایش بیان کرد: نگارش نمایشنامه این اثر پس از دو سال در کارگاه نمایشنامه نویسی بسیج به پایان رسیده و براساس شخصیت 4 رزمنده و شهید شاخص همدان شکل گرفته است.

وی گفت: مراحل تولید و آماده سازی این نمایش دو ماه و هرروز 3 ساعت به طول انجامیده است که از 20 دیماه با همکاری و هنرنمائی 17 بازیگر همدانی به روی صحنه می‌رود.

ابراهیمیان با اشاره به حمایت‌های بسیج هنرمندان همدان از این اثر، اظهار داشت: اگر چه این نهاد توانسته است بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند، اما می‌طلبد تا دیگر نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگ، ایثار و شهادت نیز به حمایت از آثار ارزشی بپردازند.

وی با بیان اینکه نهادهای مرتبط با این حوزه به دلیل کمبود بودجه، از حمایت این اثر شانه خالی کرده‌اند، عنوان کرد: اجرای نمایش برای عموم مردم نیازمند بودجه و حمایت است که در آثار ارزشی باید نمود بیشتری پیدا کند.

نویسنده نمایش خط سوم با تاکید بر حمایت نهادهای متولی از نمایش آثار ارزشی در استان تصریح کرد: متاسفانه مردم تمایل کمتری برای دیدن آثار ارزشی دارند که حمایت نهادهای مرتبط با آثار ارزشی، در اجرای نمایش برای عموم مردم حامعه  و در سطح گسترده موثر است.

وی با تشریح وضعیت تئاتر در استان و مشکلات این گروه برای اجرای نمایش بیان کرد: متاسفانه تئاتر کودک و نوجوان تبدیل به پاشنه آشیل استان شده است چرا که در زمان برگزاری این جشنواره همه سالن‌ها در اختیار این جشنواره قرارگرفته بود و دیگر سالنی برای تمرین دیگر گروه‌ها باقی نمی‌ماند.

ابراهیمیان تصریح کرد: اجرای نمایش‌های کم ارزش در حوزه تئاتر کودک و نوجوان که ویژگی آنها آهنگ و آواز است سبب شده تا سلیقه مردم برای دیدین آثار فاخر تغییر کند.

وی با اشاره به حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران،هنرمندان و اقشار مختلف مردم در مراسم افتتاحیه این نمایش تصریح کرد: این نمایش از 20دی‌ماه الی 30 دی‌ماه به مدت 10 روز در سالن نمایش مجتمع فرهنگی شهید آوینی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار