19. دى 1395 - 15:22   |   کد مطلب: 14681
معاونت خواهران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان همدان از برگزاری طرح لشکر فرشتگان در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان همزمان با سراسر کشور خبر داد .
شبنم ها , afkl ih, لشکر فرشتگان , shabnamha.ir, سرگذشت پژوهشی

به گزارش شبنم همدان،  

طاهره فامیل خلیلی اظهار داشت : طرح لشکر فرشتگان  در راستای سرگذشت پژوهی زنان مجاهد مسلمان  در سال 1392 و در امتداد طرح همکلاسی آسمانی مطرح شد و توسط واحد خواهران همه ساله عملیاتی می شود .

در این طرح تمرکز بر روی دو الویت اصلی است که شامل جاری سازی موضوع شهید و شهادت به عنوان یک ظرفیت تربیتی در مدارس و هچنین بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدتهای یک بانو در عرصه های مختلف جهاد است .

 

وی  در ادامه بیان داشت: منظور از زن مجاهد مسلمان زنی است  که در جهت تهذیب نفس و بالابردن سطح رشد خود تلاش می کند ، در ایجاد و حفظ خانه سالم و خانواده متعادل کوشاست ، در راه اسلام از جان می گذرد و اوج احساس ، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد ، شهادت و مقاومت در می آمیزد. از جمله مصادیق زن مجاهد مسلمان می توان به زنان شهید ، مبارز انقلابی ، امدادگر ، آزاده ، جانباز و زنان فعال در پشتیبانی از نیروهای انقلاب اسلامی و رزمندگان دفاع مقدس ، مادر یا همسر شهدا و جانبازان و مبارزان انقلابی و همچنین زنان مجاهد موفق انقلابی در جهاد کبیر مانند جهاد فرهنگی ، جهاد علمی و جهاد اقتصادی و ... اشاره کرد که با این توضیح عرصه هایی همچون انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، مدافعان حرم ، ترور ، جهاد فرهنگی و ... را در برمی گیرد .

اجرای طرح سرگذشت پژوهی توسط دانش آموزان

فامیل خلیلی افزود: دانش آموزان جهت انجام طرح لازم است اطلاعات لازم از گروه خود را در پورتال ملی آینده سازان ثبت نمایند و با کمک گرفتن از شیوه نامه ، دفترچه سرگذشت پژوهی و نرم افزار لشکر فرشتگان ، اطلاعات لازم جهت انجام مصاحبه و طرح را کسب نمایند . تشکیل گروه و تقسیم کار ، شناسایی زن مجاهد مسلمان ، دعوت از ایشان و انجام مصاحبه و مستند سازی از جمله مراحل دیگر انجام طرح است که به همت دانش آموزان دختر و همراهی مربی آنها صورت می پذیرد . وی از برگزاری یادواره های شهری و همچنین استانی در تیرماه 96 و همزمان با پایان یافتن مرحله استانی خبر داد که طی آن از بانوان شاخص و مجاهد استان همانند سال گذشته تجلیل خواهد شد . در پایان دفترچه های سرگذشت پژوهی جهت بررسی و شرکت در یادواره ملی به دفتر مرکزی ارسال خواهند شد .

ظرفیت بالای استان همدان در اجرای طرح لشکر فرشتگان

به گفته خلیلی، استان همدان از ظرفیت بالایی در خصوص انجام این طرح برخوردار است و سرگذشت پژوهی زنان مجاهدی همچون مرحومه بانو مرضیه حدیدچی (دباغ) ، مرحومه بانو اشرف السادات فاضلیان و همسر سردار رشید اسلام شهید حاج حسین همدانی بانو پروانه چراغ نوروزی و دیگر زنان مجاهد  در دستور کار گروههای سرگذشت پژوهی قرار گرفته است .

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار