22. دى 1395 - 16:20   |   کد مطلب: 14743
اهداف این جشنواره تأکید بر حفظ آئین‌های بومی و محلی، شناسائی و احیای آئین‌های محلی، ایجاد بسترهای لازم برای گسترش فعالیت و مشارکت گروهی کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال است.
همدان,تئاتر,تئاتر عروسکی,آئین‌های بومی و محلی,تئاتر کودک,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : زهرا رضوی اظهار داشت:  با عنایت به لزوم توجه به آیین‌های بومی و محلی این جشنواره توسط واحد آفرینش‌های هنری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: اهداف این جشنواره تأکید بر حفظ آئین‌های بومی و محلی، شناسائی و احیای آئین‌های محلی، ایجاد بسترهای لازم برای گسترش فعالیت و مشارکت گروهی کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال است.

رضوی عنوان کرد: تاکنون 10 گروه از اعضاء مراکز کانون استان به تعداد 70 نفر به جشنواره راه یافته‌اند، ضمن اینکه این جشنواره نیمه نخست اسفند ماه 95 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر کانون پرورش فکری استان با 39 مرکز فرهنگی هنری و 47000 نفر در رده سنی 7 تا 17 سال به عضویت کانون درآمده‌اند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری همدان بیان کرد: 28 مرکز ثابت و 7 مرکز سیار روستایی و 3 مرکز پستی و یک واحد سیار شهری در سطح استان همدان فعال بوده و به کودکان و نوجوانان این دیار خدمات‌رسانی می‌کنند.

رضوی گفت: در این مراکز انواع فعالیت‌های فرهنگی- هنری، قصه‌گویی، بازی، کتاب‌خوانی و غیره در سطح استان انجام می‌شود که در سطح روستاها 160 روستا زیر پوشش این نهاد قرار دارد.

وی مطرح کرد: در مراکز روستایی هر ماه دو مرتبه به مدارس روستایی مراجعه انجام میشود و فعالیت‌های فرهنگی- هنری انجام می‌گیرد ولی متأسفانه تعداد مراکز روستایی جوابگوی تعداد روستاهای همدان نیست و افزایش تعداد مراکز ضمن اینکه در همدان نسبت به سایر استان‌ها خوب بوده است ولی بسیار محدود است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار