25. تير 1396 - 16:07   |   کد مطلب: 17671
مدیر عامل شرکت آذرخش ریل گفت: قطار های پیشرفته و مدرن با قابلیت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برای خط راه آهن همدان به مشهد و همدان به تهران در آینده نزدیک وارد خط خواهد شد.
همدان,قطار,قطار سریع السیر,مشهد,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : محمدرضا شاه نظری شنبه 24 تیر در مراسم استقبال از نخستین مسافران قطار همدان به مشهد در جمع خبر نگاران استان همدان، اظهار کرد: با استفاده از قطارهای پیشرفته فوق فاصله همدان تا تهران به کمتر از دو ساعت کاهش خواهد یافت و قطار های مشهد نیز از همدان تا تهران مسیر را در کمتر از دو ساعت طی خواهند کرد.
 
وی با اشاره به اینکه این قطار پس از طی مسیر همدان به تهران در مسیر راه آهن تهران به مشهد قرار خواهند گرفت، افزود: قطار تهران به مشهد هم به زودی برقی با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت راه اندازی می شود.
  
مدیرعامل شرکت آذرخش ریل تاکید کرد: فاصله همدان تا مشهد در آینده نزدیک با قطار های سریع السیر همدان و تهران به مشهد از 16 ساعت فعلی به 8 ساعت کاهش می یابد.
 
وی با بیان اینکه قطارهای سریع السیر یکی از عوامل اصلی توسعه برای استان و نزدیکی به تهران و ایجاد اشتغال و رفاه مردم خوب استان همدان است، تصریح کرد: تا پایان تابستان و قبل از ورود قطارهای سریع السیر با قطارهای موجود روزانه در چهار ساعت به تهران سفر خواهیم داشت.
 
شاه نظری خاطرنشان کرد: تلاش این شرکت برای راه اندازی در هر یک ساعت یک قطار  سریع السیر به تهران است که موضوع با مسئولان ارشد استان در حال رایزنی و پیگیری است.
 
وی در ادامه یکی از تهدیدات مهم برای راه اندازی قطار در طول شبانه روز را بیرون از شهر بودن ایستگاه مسافری دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با همت مدیران ارشد استان و نمایندگان و مساعدت وزارت راه و شهر سازی به ویژه عامل راه آهن جمهوری  اسلامی ایستگاه مسافری به داخل شهر و در ترمینال اتوبوس ها منتقل خواهد شد که مقدمات جابجایی ایستگاه در حال انجام است.
 
وی انتقال ایستگاه به داخل شهر را بسیار مهم دانست و گفت: چگونه می شود قطارهای پر سرعت مسافری را از تهران به همدان در کمتر از 2 ساعت برساند  آن وقت مسافر از بیرون شهر تا داخل شهر حدود یک ساعت در راه باشد.
 
وی در پایان تصریح کرد:  قطار های همدان به مشهد از نوع کوپه ای خواب و قطار های همدان به تهران با توجه به کوتاهی مسیر از نوع اتوبوسی خواهد بود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار