8. آذر 1396 - 16:00   |   کد مطلب: 19685
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از احداث نخستین اورژانس هسته ای در شهرستان ملایر خبر داد.
همدان,ملایر,بیمارستان هسته ای,اورژانس هسته ای,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : محسن ترکاشوند مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به  اینکه بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نزدیکترین بیمارستان به خنداب اراک با دارا بودن تاسیسات هسته ای است، اورژانس هسته ای، میکروبی و شیمیایی و واحد NBC در این شهر ایجاد می شود.

وی افزود: این اورژانس قابلیت ارائه خدمات درمانی به مصدومان هسته ای را دارد و نوع سوختگی و آسیب آن با سایر سوانح متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه  این طرح در راستای پدافند غیرعامل و آمادگی در مقابل هرگونه تهدیدهای احتمالی است، ادامه داد: هم اکنون  پیشنهاد احداث این طرح ارائه و با کلیات طرح احداث اورژانس هسته ای بیمارستان امام حسین(ع) توافق شده است.

اظهار داشت:  در همین رابطه پس از تکمیل و راه اندازی اورژانس جدید بیمارستان امام حسین(ع)، اورژانس قدیمی بیمارستان برای اورژانس هسته ای در نظر گرفته شده است که با توجه به استانداردها و ضوابط تجهیز و راه اندازی می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خاطر نشان کرد: اورژانس هسته ای بیمارستان ملایر با توجه به اهمیت بالای طرح باید ظرفیت و تجهیزات خاص این کار تخصصی را داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه این اورژانس به عنوان قطب درمانی مصدومیت های شیمیایی استان تعیین شده است، اضافه کرد: هنوز این طرح در مراحل اولیه است و باید فیزیک ساختمان، تجهیزات و امکانات آن ویژه و تخصصی باشد و پرسنل آموزش های لازم را فرا بگیرند.

ترکاشوند یادآور شد: نحوه ارایه خدمات در اورژانس هسته ای به آموزش های ویژه نیاز دارد تا هنگام انتقال مصدومان به اورژانس، هم بیمار به درستی درمان و ترخیص شود و هم پرسنل دچار آلودگی نشوند.

وی ادامه داد: هم اکنون برنامه ریزی های لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بزودی شاهد راه اندازی نخستین اورژانس هسته ای این استان در ملایر باشیم.
 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار